Budoucnost Velké ceny Singapuru je v současné chvíli nejasná. Asijské destinaci letos vyprší smlouva a dle dosavadních informací to nevypadá úplně dobře. Dle průzkumu společnosti YouGov zájem ze strany fanoušků stále je.
Pořádání velké ceny v Singapuru vyjde organizátory zhruba na 105 miliónů amerických dolarů. Šedesát procent z této sumy každoročně financuje stát. Takto tomu bylo od roku 2008, kdy se v tomto městském státě pořádala první velká cena F1. V roce 2012 pak došlo k následnému prodloužení kontraktu na dalších pět let.
Nyní je ale vše ve hvězdách a dle rozhovoru s Berniem Ecclestonem z listopadového jednoho z německých periodik to prý nevypadá z budoucností městského večerního závodu zrovna růžově. Podobné je to i u sousední Malajsie, která z kalendáře vypadne po sezóně 2018.
Průzkumu britské společnosti YouGov se zúčastnilo 9332 lidí z osmi zemí Pacifické Asie, z nichž 1002 bylo přímo obyvatel Singapuru. Z této tisícovky tázaných by 57 % chtělo, aby se VC Singapuru i nadále konala. Následně 70 % tázaných Singapurců odpovědělo, že konání velké ceny má pozitivní dopad na místní ekonomiku.
Počítáme-li Austrálii, tak se v dané lokalitě letos odjelo pět velkých cen (Austrálie, Malajsie, Singapur, Čína a Japonsko). Více jak polovina respondentů by dokonce přivítala větší množství asijských závodů. Třetina lidí by chtěla velkou cenu v Hong Kongu, dále pak v Bangkoku (27 %) a v neposlední řadě v Sydney (20 %).
Poslední zajímavou statistikou je zájem o účast závodních víkendů. Zhruba 70 % respondentů by rádo na závody jezdilo, ale odrazuje je primárně vysoká cena vstupenek a náklady spojené s cestováním.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.