Nico Hülkenberg si není jistý tím, zda změny chystané pro letošní ročník Formule 1 splní cíl a umožní na to pilotům během závodů více tlačit.
Pirelli od roku 2011 dle požadavku vedení F1 dodávalo rychle se opotřebovávající pneumatiky, na což si piloti často stěžovali, protože se jim šetření pneumatik či šetření paliva vůbec nezamlouvalo - chtěli jezdit po celou dobu naplno.
Letos ale dochází ke změně: pneumatiky budou o 25 % širší a italský dodavatel zároveň slibuje i prodloužení jejich životnosti. Je nastolený směr správný?
"Nejsem si jistý. Momentálně nevím, jak se tato auta a pneumatiky budou chovat. Na to je trochu brzy, protože jsem s nimi nejezdil a nepocítil je. Lépe to budeme vědět, až začneme testovat a odjedeme několik závodů. Doufám, že nám umožní na to trochu volněji tlačit a nebudou vyžadovat tolik péče. Nejsem si však jistý tím, že tomu tak bude," odpovídá Hülkenberg.
Loni se cítil svázaný nutností neustále sledovat jejich opotřebení. "musíte se pak rozhodnout, kdy budete bojovat," vysvětluje nový pilot Renaultu, kam během zimy přestoupil z Force Indie.
Problémy byly také s pneumatikami do deště, jak šlo vidět v předposledním závodě sezóny 2016 v Brazílii: "Bylo tam celkem drasticky vidět, že potřebujeme zlepšit schopnost pneumatiky vyrovnat se se stojící vodou a odvádět více vody," pokračuje německý jezdec.
"Nějakou dobu jsme to věděli, ale protože jsme měli tak málo mokrých závodů, tak se o tom moc nemluvilo. Ale teď se to řeší, protože nejsme schopni závodit. [V Brazílii] opravdu nešlo o silný déšť, jenom tak poprchávalo, jenže to stačilo na to, abyste dostávali aquaplaning a nemohli závodit," dodává Hülkenberg.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.