Nico Hülkenberg si není jistý tím, zda změny chystané pro letošní ročník Formule 1 splní cíl a umožní na to pilotům během závodů více tlačit.
Pirelli od roku 2011 dle požadavku vedení F1 dodávalo rychle se opotřebovávající pneumatiky, na což si piloti často stěžovali, protože se jim šetření pneumatik či šetření paliva vůbec nezamlouvalo - chtěli jezdit po celou dobu naplno.
Letos ale dochází ke změně: pneumatiky budou o 25 % širší a italský dodavatel zároveň slibuje i prodloužení jejich životnosti. Je nastolený směr správný?
"Nejsem si jistý. Momentálně nevím, jak se tato auta a pneumatiky budou chovat. Na to je trochu brzy, protože jsem s nimi nejezdil a nepocítil je. Lépe to budeme vědět, až začneme testovat a odjedeme několik závodů. Doufám, že nám umožní na to trochu volněji tlačit a nebudou vyžadovat tolik péče. Nejsem si však jistý tím, že tomu tak bude," odpovídá Hülkenberg.
Loni se cítil svázaný nutností neustále sledovat jejich opotřebení. "musíte se pak rozhodnout, kdy budete bojovat," vysvětluje nový pilot Renaultu, kam během zimy přestoupil z Force Indie.
Problémy byly také s pneumatikami do deště, jak šlo vidět v předposledním závodě sezóny 2016 v Brazílii: "Bylo tam celkem drasticky vidět, že potřebujeme zlepšit schopnost pneumatiky vyrovnat se se stojící vodou a odvádět více vody," pokračuje německý jezdec.
"Nějakou dobu jsme to věděli, ale protože jsme měli tak málo mokrých závodů, tak se o tom moc nemluvilo. Ale teď se to řeší, protože nejsme schopni závodit. [V Brazílii] opravdu nešlo o silný déšť, jenom tak poprchávalo, jenže to stačilo na to, abyste dostávali aquaplaning a nemohli závodit," dodává Hülkenberg.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.