Bude Formule 1 zase více o schopnostech pilotů? A pomohou změny pravidel stáji Red Bull? Na tyto dvě otázky odpovídá šéf rakouské stáje Christan Horner.
Říká se, že auta v roce 2017 budou klást mnohem větší nároky na fyzickou připravenost pilota. Díky tomu by se dle šéfa stáje rakouského nápojového gigantu Christiana Hornera měly více projevit schopnosti každého z pilotů.
"Bude záležet více na pilotech. Auta budou náročnější na ovládání a tam se bude lámat chleba. Bude to více o jezdcích. Ti odvážní budou náležitě odměněni. Samozřejmě to bude i zajímavější pro diváky. Co se týče aut, tak to bude docela síla - hlavně díky rychlosti, které budou v zatáčkách dosahovat," okomentoval situaci Horner.
Red Bull byl letos jediným týmem, který byl schopen Stříbrným šípům jakžtakž konkurovat. Rakouská stáj byla taky tou jedinou, která Mercedesu vyfoukla dvě první místa, i když za dosti šťastných okolností. Ve Španělsku se oba Mercedesy vyautovaly hned po startu a Max Verstappen si ve své premiérové VC za Red Bull dojel pro první příčku. To samé se pak podařilo i Ricciardovi v Malajsii, kde Lewis Hamiloton měl poruchu motoru a musel ze závodu odstoupit.
Horner věří, že v příštím roce se nabízí skvělá příležitost něco s tím udělat: "Změny pravidel vždycky všechno zamotají. Jsem si jistý, že Toto (Wolff) by nejraději zastavil vývoj na dalších pět let. Myslím si, že změny pravidel jsou pro nás skvělou příležitostí. Máme silný tým a skvělé dva piloty, tím pádem máme i všechny potřebné ingredience pro to, abychom zajeli slušné výsledky. Doufám, že se nám podaří stáhnout Mercedes a už to nebude jen jejich dominance."
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.