Bude Formule 1 zase více o schopnostech pilotů? A pomohou změny pravidel stáji Red Bull? Na tyto dvě otázky odpovídá šéf rakouské stáje Christan Horner.
Říká se, že auta v roce 2017 budou klást mnohem větší nároky na fyzickou připravenost pilota. Díky tomu by se dle šéfa stáje rakouského nápojového gigantu Christiana Hornera měly více projevit schopnosti každého z pilotů.
"Bude záležet více na pilotech. Auta budou náročnější na ovládání a tam se bude lámat chleba. Bude to více o jezdcích. Ti odvážní budou náležitě odměněni. Samozřejmě to bude i zajímavější pro diváky. Co se týče aut, tak to bude docela síla - hlavně díky rychlosti, které budou v zatáčkách dosahovat," okomentoval situaci Horner.
Red Bull byl letos jediným týmem, který byl schopen Stříbrným šípům jakžtakž konkurovat. Rakouská stáj byla taky tou jedinou, která Mercedesu vyfoukla dvě první místa, i když za dosti šťastných okolností. Ve Španělsku se oba Mercedesy vyautovaly hned po startu a Max Verstappen si ve své premiérové VC za Red Bull dojel pro první příčku. To samé se pak podařilo i Ricciardovi v Malajsii, kde Lewis Hamiloton měl poruchu motoru a musel ze závodu odstoupit.
Horner věří, že v příštím roce se nabízí skvělá příležitost něco s tím udělat: "Změny pravidel vždycky všechno zamotají. Jsem si jistý, že Toto (Wolff) by nejraději zastavil vývoj na dalších pět let. Myslím si, že změny pravidel jsou pro nás skvělou příležitostí. Máme silný tým a skvělé dva piloty, tím pádem máme i všechny potřebné ingredience pro to, abychom zajeli slušné výsledky. Doufám, že se nám podaří stáhnout Mercedes a už to nebude jen jejich dominance."
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.