Bude Formule 1 zase více o schopnostech pilotů? A pomohou změny pravidel stáji Red Bull? Na tyto dvě otázky odpovídá šéf rakouské stáje Christan Horner.
Říká se, že auta v roce 2017 budou klást mnohem větší nároky na fyzickou připravenost pilota. Díky tomu by se dle šéfa stáje rakouského nápojového gigantu Christiana Hornera měly více projevit schopnosti každého z pilotů.
"Bude záležet více na pilotech. Auta budou náročnější na ovládání a tam se bude lámat chleba. Bude to více o jezdcích. Ti odvážní budou náležitě odměněni. Samozřejmě to bude i zajímavější pro diváky. Co se týče aut, tak to bude docela síla - hlavně díky rychlosti, které budou v zatáčkách dosahovat," okomentoval situaci Horner.
Red Bull byl letos jediným týmem, který byl schopen Stříbrným šípům jakžtakž konkurovat. Rakouská stáj byla taky tou jedinou, která Mercedesu vyfoukla dvě první místa, i když za dosti šťastných okolností. Ve Španělsku se oba Mercedesy vyautovaly hned po startu a Max Verstappen si ve své premiérové VC za Red Bull dojel pro první příčku. To samé se pak podařilo i Ricciardovi v Malajsii, kde Lewis Hamiloton měl poruchu motoru a musel ze závodu odstoupit.
Horner věří, že v příštím roce se nabízí skvělá příležitost něco s tím udělat: "Změny pravidel vždycky všechno zamotají. Jsem si jistý, že Toto (Wolff) by nejraději zastavil vývoj na dalších pět let. Myslím si, že změny pravidel jsou pro nás skvělou příležitostí. Máme silný tým a skvělé dva piloty, tím pádem máme i všechny potřebné ingredience pro to, abychom zajeli slušné výsledky. Doufám, že se nám podaří stáhnout Mercedes a už to nebude jen jejich dominance."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.