Nováček seriálu, americká stáj Haas, se v současné době spoléhá do značné míry na komponenty od externích dodavatelů, především Ferrari. Díky této strategii stáj letos dosáhla na solidních 29 bodů, a v prvních dvou závodech sezóny dokonce Romain Grosjean byl schopen zajet 6. a 5. místo.
Do budoucna se ale dá očekávat, že americký tým začne pracovat více na vlastním vývoji. Dle Romaina prý je týmová fabrika hotová, ale zatím není jasné, jaké má Haas plány.
"Nyní to děláme takhle, jak to bude v budoucnu, to nevím. Máme připravenou továrnu v Kannapolis, kde je zázemí pro to, abychom tam mohli pracovat na vlastním autě.
Pokud chcete sami vyvíjet vůz, nelze to udělat hned v prvním roce. Dnešní vozy jsou příliš komplexní záležitostí. Pokud by se nám teď podařilo dostat za Ferrari, tak by to bylo skvělé," okomentoval situaci bývalý pilot Lotusu.
Francouzský jezdec přiznává, že právě partnerství s italskou automobilkou bylo pro úspěšnou první sezónu v současné době jediné zámořské stáje klíčové.
"Je skvělé pracovat s Ferrari. Hodně jsem se toho naučil od inženýrů a poznal jsem celý systém více do hloubky. Používáme od nich spoustu součástek a je zajímavé sledovat, na čem pracují a jak nám to může pomoci. Bez jejich pomoci bychom nedosáhli naších současných výsledků," zakončil Grosjean.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.