Kolik stojí týmy zápisné do letošního šampionátu Formule 1? Mezinárodní automobilová federace (FIA) si letos přišla na rekordní částku, která po přepočtu dosahuje téměř 450 milionů korun.
Všechny týmy, které se chtějí závodit, musí FIA uhradit pevnou částku ve výši 13,3 mil Kč (516 128 dolarů). Za každý získaný bod v předchozím ročníku k tomu navíc připlácejí 133 260 tis. Kč (5161 dolarů), v případě mistrovského týmu jde o 160 tis. Kč (6194 dolarů).
Protože Mercedes nasbíral v sezóně 2016 zásluhou Nica Rosberga a Lewise Hamiltona 765 bodů, účast v letošním ročníku je vyjde na více než 135 mil. Kč, které musí uhradit FIA. To je o 9,9 mil. Kč více než minulý rok.
Red Bull to letos dotáhl na druhou příčku, když získal 468 bodů, proto zaplatí o 37,4 mil. Kč více než loni - celkem 75,7 mil. Kč. Těšit ho může to, že jde o částku o 60 mil. Kč nižší než v případě Mercedesu.
Ferrari díky horším výsledkům letos ušetřilo 4 mil. Kč, největší úspora je však patrná u Williamsu, jenž se propadl z třetí na pátou příčku: 15,9 mil. Kč.
FIA si tak díky většímu počtu týmů, jejich řady se rozrostly o americký Haas, a větší počet závodů (o dva více než v sezóně 2015) přišla na 449,6 mil. Kč, což je o 41,9 mil Kč více než minulý rok.
Částky v dolarech najdete zde.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.