Šéf stáje rakouského nápojového gigantu pro Autosport řekl, že hlavním kandidátem na zisk titulu v příštím roce je tovární stáj německé automobilky Mercedes. Přesto ale věří, že by se jeho tým mohl Stříbrným šípům zase o krůček přiblížit.
Christian Horner věří, že Mercedes bude mít i v příštím roce nejlepší výchozí pozici, a je tak jasným favoritem na již čtvrtý titul. Přesto ale doufá, že se Red Bullu podaří ztrátu ještě o něco více stáhnout, aby závodní víkendy nebyly jen o dvou pilotech.
"Bude těžké překonat Mercedes. Do nové sezóny vstupují jako jasní favorité. Vyhráli tři tituly v řadě a dokázali zvítězit ve více jak 50-ti velkých cenách. My jen doufáme, že se nám podaří snížit jejich náskok, abychom zase neměli každý víkend stejné výsledky.
Nová pravidla by měla přinést větší rovnováhu mezi důležitostí šasi a motoru. Navíc věříme, že uděláme během zimy nějaký posun, co se týče pohonné jednotky. Nikdo neví, co nová pravidla přinesou, takže je těžké odhadovat, kam se posune konkurence. Je to pro náš zajímavá příležitost a výzva, na kterou se těšíme. Až v Melbourne budeme vědět, jak na tom vlastně jsme," řekl šéf rakouské stáje pro Autosport.
Horner věří, že ze začátku půjde vcelku lehce nahnat nějakou výhodu. "Doufáte, že na nic nezapomenete. Třeba, co se týče dvojitého difuzoru, tak interpretace nových pravidel nabízí možnost získat nějakou výhodu, ale pořád nové změny nejsou tak dramatické, jako tomu bylo při přechodu ze sezóny 2008 na 2009, ale i tak je tu pořád dost prostoru, aby jste mohli vaše auto zrychlit. Příští rok to bude hlavně závod ve vývoji. Na začátku nového cyklu se toho dá dost získat. Balíčky s vylepšeními budou zásadní."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.