Šéf stáje rakouského nápojového gigantu pro Autosport řekl, že hlavním kandidátem na zisk titulu v příštím roce je tovární stáj německé automobilky Mercedes. Přesto ale věří, že by se jeho tým mohl Stříbrným šípům zase o krůček přiblížit.
Christian Horner věří, že Mercedes bude mít i v příštím roce nejlepší výchozí pozici, a je tak jasným favoritem na již čtvrtý titul. Přesto ale doufá, že se Red Bullu podaří ztrátu ještě o něco více stáhnout, aby závodní víkendy nebyly jen o dvou pilotech.
"Bude těžké překonat Mercedes. Do nové sezóny vstupují jako jasní favorité. Vyhráli tři tituly v řadě a dokázali zvítězit ve více jak 50-ti velkých cenách. My jen doufáme, že se nám podaří snížit jejich náskok, abychom zase neměli každý víkend stejné výsledky.
Nová pravidla by měla přinést větší rovnováhu mezi důležitostí šasi a motoru. Navíc věříme, že uděláme během zimy nějaký posun, co se týče pohonné jednotky. Nikdo neví, co nová pravidla přinesou, takže je těžké odhadovat, kam se posune konkurence. Je to pro náš zajímavá příležitost a výzva, na kterou se těšíme. Až v Melbourne budeme vědět, jak na tom vlastně jsme," řekl šéf rakouské stáje pro Autosport.
Horner věří, že ze začátku půjde vcelku lehce nahnat nějakou výhodu. "Doufáte, že na nic nezapomenete. Třeba, co se týče dvojitého difuzoru, tak interpretace nových pravidel nabízí možnost získat nějakou výhodu, ale pořád nové změny nejsou tak dramatické, jako tomu bylo při přechodu ze sezóny 2008 na 2009, ale i tak je tu pořád dost prostoru, aby jste mohli vaše auto zrychlit. Příští rok to bude hlavně závod ve vývoji. Na začátku nového cyklu se toho dá dost získat. Balíčky s vylepšeními budou zásadní."
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.