V posledních měsících se v médiích začíná skloňovat jméno Mick Schumacher a jeho budoucí angažmá v F1. Synovi asi nejikoničtějšího pilota všech dob je již 17 let, což je v dnešní uspěchané době dokonce věk dostačující k tomu, aby se pilot mohl úspěšně ucházet o sedačku v královně motorsportu
Krom jména tu jsou ale i výsledky. Mick se po úspěšné sezóně v Italské Formuli 4 a dvou letech v německé ADAC Formuli 4, kdy letos v obou sériích se stájí Prema Powerteam získal druhá místa, přesune do Evropské Formule 3. V té jezdil i před svou premiérou u Toro Rosso i Max Verstappen či Lance Stroll, který v roce 2017 bude hájit barvy Williamsu.
Je tedy otázkou, zda již pro sezónu 2018 bude mladý Schumi horké zboží. Dle toho, co ale řekl pro web Pirelli, to nevypadá, že by Mick někam chvátal. Má na věc vcelku dospělý pohled a věří v tvrdou práci a poctivě vyjeté výsledky.
"Závodění je to, co mě baví. Mám to pořád v hlavě. Je to sice vyčerpávající, náročné a složité, ale mě to naprosto pohlcuje. V současné době je mým cílem stát se dobrým jezdcem. To znamená tvrdě pracovat a přibližovat se tomu snu krůček po krůčku. Jsem přesvědčen, že toto je jediná cesta, jak svých cílů mohu dosáhnout. A jsem také přesvědčen, že se mi to podaří. Pro mě je důležité mít dobré zázemí, díky tomu se pak stávám sebevědomějším a připravenějším na všechny výzvy, které na mě čekají."
Konstantní práce je dle Micka základem dlouhodobé úspěšnosti. Honba za rychlými výsledky prý není tou správnou cestou."Proto se nesnažím nikam chvátat a nechci rychle získávat výsledky. Chci na sobě pořád pracovat. Závodění je velmi komplexním sportem. Je to samozřejmě náročné, ale také naprosto fascinující."
Mick musí tvrdě trénovat i mimo okruh. Krom klasické fyzické přípravy mladý Schumacher prohání i své horské kolo či motorku. Základem tréninku je ale pořád jízda na trati. "Není nic lepšího než být na trati a snažit se zajet to jedno dokonalé kolo. Vždycky se pak snažím ten výsledek ještě vylepšit. Jsem na sobě ochoten tvrdě pracovat, jelikož to bude mít dopad na mé výsledky, bez kterých nelze dosáhnout mého snu."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.