V posledních měsících se v médiích začíná skloňovat jméno Mick Schumacher a jeho budoucí angažmá v F1. Synovi asi nejikoničtějšího pilota všech dob je již 17 let, což je v dnešní uspěchané době dokonce věk dostačující k tomu, aby se pilot mohl úspěšně ucházet o sedačku v královně motorsportu
Krom jména tu jsou ale i výsledky. Mick se po úspěšné sezóně v Italské Formuli 4 a dvou letech v německé ADAC Formuli 4, kdy letos v obou sériích se stájí Prema Powerteam získal druhá místa, přesune do Evropské Formule 3. V té jezdil i před svou premiérou u Toro Rosso i Max Verstappen či Lance Stroll, který v roce 2017 bude hájit barvy Williamsu.
Je tedy otázkou, zda již pro sezónu 2018 bude mladý Schumi horké zboží. Dle toho, co ale řekl pro web Pirelli, to nevypadá, že by Mick někam chvátal. Má na věc vcelku dospělý pohled a věří v tvrdou práci a poctivě vyjeté výsledky.
"Závodění je to, co mě baví. Mám to pořád v hlavě. Je to sice vyčerpávající, náročné a složité, ale mě to naprosto pohlcuje. V současné době je mým cílem stát se dobrým jezdcem. To znamená tvrdě pracovat a přibližovat se tomu snu krůček po krůčku. Jsem přesvědčen, že toto je jediná cesta, jak svých cílů mohu dosáhnout. A jsem také přesvědčen, že se mi to podaří. Pro mě je důležité mít dobré zázemí, díky tomu se pak stávám sebevědomějším a připravenějším na všechny výzvy, které na mě čekají."
Konstantní práce je dle Micka základem dlouhodobé úspěšnosti. Honba za rychlými výsledky prý není tou správnou cestou."Proto se nesnažím nikam chvátat a nechci rychle získávat výsledky. Chci na sobě pořád pracovat. Závodění je velmi komplexním sportem. Je to samozřejmě náročné, ale také naprosto fascinující."
Mick musí tvrdě trénovat i mimo okruh. Krom klasické fyzické přípravy mladý Schumacher prohání i své horské kolo či motorku. Základem tréninku je ale pořád jízda na trati. "Není nic lepšího než být na trati a snažit se zajet to jedno dokonalé kolo. Vždycky se pak snažím ten výsledek ještě vylepšit. Jsem na sobě ochoten tvrdě pracovat, jelikož to bude mít dopad na mé výsledky, bez kterých nelze dosáhnout mého snu."
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.