V posledních měsících se v médiích začíná skloňovat jméno Mick Schumacher a jeho budoucí angažmá v F1. Synovi asi nejikoničtějšího pilota všech dob je již 17 let, což je v dnešní uspěchané době dokonce věk dostačující k tomu, aby se pilot mohl úspěšně ucházet o sedačku v královně motorsportu
Krom jména tu jsou ale i výsledky. Mick se po úspěšné sezóně v Italské Formuli 4 a dvou letech v německé ADAC Formuli 4, kdy letos v obou sériích se stájí Prema Powerteam získal druhá místa, přesune do Evropské Formule 3. V té jezdil i před svou premiérou u Toro Rosso i Max Verstappen či Lance Stroll, který v roce 2017 bude hájit barvy Williamsu.
Je tedy otázkou, zda již pro sezónu 2018 bude mladý Schumi horké zboží. Dle toho, co ale řekl pro web Pirelli, to nevypadá, že by Mick někam chvátal. Má na věc vcelku dospělý pohled a věří v tvrdou práci a poctivě vyjeté výsledky.
"Závodění je to, co mě baví. Mám to pořád v hlavě. Je to sice vyčerpávající, náročné a složité, ale mě to naprosto pohlcuje. V současné době je mým cílem stát se dobrým jezdcem. To znamená tvrdě pracovat a přibližovat se tomu snu krůček po krůčku. Jsem přesvědčen, že toto je jediná cesta, jak svých cílů mohu dosáhnout. A jsem také přesvědčen, že se mi to podaří. Pro mě je důležité mít dobré zázemí, díky tomu se pak stávám sebevědomějším a připravenějším na všechny výzvy, které na mě čekají."
Konstantní práce je dle Micka základem dlouhodobé úspěšnosti. Honba za rychlými výsledky prý není tou správnou cestou."Proto se nesnažím nikam chvátat a nechci rychle získávat výsledky. Chci na sobě pořád pracovat. Závodění je velmi komplexním sportem. Je to samozřejmě náročné, ale také naprosto fascinující."
Mick musí tvrdě trénovat i mimo okruh. Krom klasické fyzické přípravy mladý Schumacher prohání i své horské kolo či motorku. Základem tréninku je ale pořád jízda na trati. "Není nic lepšího než být na trati a snažit se zajet to jedno dokonalé kolo. Vždycky se pak snažím ten výsledek ještě vylepšit. Jsem na sobě ochoten tvrdě pracovat, jelikož to bude mít dopad na mé výsledky, bez kterých nelze dosáhnout mého snu."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.