Nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda poodhalil jinou perspektivu odchodu bývalého šéfa Rosse Brawna z týmu.
Brawnovi, o jehož návratu do F1 v příštím roce se spekuluje, jsou často připisovány zásluhy za to, že dal dohromady tým, který ovládl poslední tři sezóny za sebou. Lauda však nyní jeho přínos zpochybnil, když přiblížil pozadí jeho odchodu.
"Odmítl pracovat s Paddym Lowem. Je škoda, že k tomu došlo, ale posuďte to sami," říká Lauda. Samotný Brawn nedávno připustil, že se s Laudou a s Totem Wolffem kvůli angažování Lowea nepohodl. O příchodu britského inženýra se dozvěděl až od tehdejšího šéfa McLarenu Martina Whitmarshe, což jej rozladilo.
A jak je to s přínosem Brawna a jeho podílem na současných úspěších Stříbrných šípů? "Když odešel, tak Mercedes získal hned druhé místo mezi konstruktéry, a pak získal tři tituly za sebou. Nemám nic víc, co bych k tomu dodal," uzavírá Lauda.
O odchodu Brawna z Mercedesu jsme poprvé psali začátekm října 2013, což tým potvrdil o měsíc později. Chvíli se spekulovalo o jeho přestupu k McLarenu, Ross se však v roce 2014 ze světa Formule 1 zcela stáhnul. V nedávném rozhovoru ale připustil, že je připraven k návratu spíše v nějaké strategické pozici než v týmové roli.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.