Poté, co Stoffel Vandoorne získal v roce 2015 titul v sérii GP, musel strávit ještě rok v Japonsku, kde jezdil místní Super Formule za tým Docomo Dandelion a nevedlo se mu vůbec špatně.
Celkově Belgičan skončil čtvrtý, a stal se tak nejúspěšnějším pilotem vozu s motorem od Hondy. Navíc dokázal týmu přivést i dva skalpy - ze závodů v Suzuce a Okajamě.
Šéf GP2 Bruno Michel se ale dušuje, že jezdci se nic nového v Japonsku nenaučí a měli by spíše hned jezdit ve Formuli 1.
"Nemyslím si, že by se Stoffel v Japosnku naučil něco nového. Je to ale pro ty kluky vždycky dobrá zkušenost, protože sedí s pravou nohou ve vzduchu a koukají, jak je ostatní chlapi předjíždí. Musí to pro ně být frustrující. V takovýchto programech se toho ale moc nenaučí. Stoffel byl navíc pro F1 připravený, musel ale rok počkat," okomentoval situaci Michel.
Šéf GP2 si ještě stěžuje na ne úplně dobrý systém, kdy v dnešní době ani nejlepší piloti GP2 nemají jistotu, že v následující sezóně budou jezdit v královně motorsportu.
"Je vždycky lepší, když se náš šampion hned dostane do Formule 1. Ale podívejte se, co se stalo Stoffelovi nebo Palmerovi. Nakonec se tam dostali - a to je pro mě nejdůležitější. Pierre v roce 2017 nepůjde do Toro Rosso, ale je to pilot, který je na F1 připravený. Jsem si jistý, že se tam jednou dostane, ale ne nebude to v příštím roce. A pro druhého muže pořadí Antonia Giovinazziho platí to samé. Bylo by lepší, aby se ti kluci do F1 dostávali automaticky, ale bohužel to ne vždycky vyjde," zakončil Bruno Michel.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.