Poté, co Stoffel Vandoorne získal v roce 2015 titul v sérii GP, musel strávit ještě rok v Japonsku, kde jezdil místní Super Formule za tým Docomo Dandelion a nevedlo se mu vůbec špatně.
Celkově Belgičan skončil čtvrtý, a stal se tak nejúspěšnějším pilotem vozu s motorem od Hondy. Navíc dokázal týmu přivést i dva skalpy - ze závodů v Suzuce a Okajamě.
Šéf GP2 Bruno Michel se ale dušuje, že jezdci se nic nového v Japonsku nenaučí a měli by spíše hned jezdit ve Formuli 1.
"Nemyslím si, že by se Stoffel v Japosnku naučil něco nového. Je to ale pro ty kluky vždycky dobrá zkušenost, protože sedí s pravou nohou ve vzduchu a koukají, jak je ostatní chlapi předjíždí. Musí to pro ně být frustrující. V takovýchto programech se toho ale moc nenaučí. Stoffel byl navíc pro F1 připravený, musel ale rok počkat," okomentoval situaci Michel.
Šéf GP2 si ještě stěžuje na ne úplně dobrý systém, kdy v dnešní době ani nejlepší piloti GP2 nemají jistotu, že v následující sezóně budou jezdit v královně motorsportu.
"Je vždycky lepší, když se náš šampion hned dostane do Formule 1. Ale podívejte se, co se stalo Stoffelovi nebo Palmerovi. Nakonec se tam dostali - a to je pro mě nejdůležitější. Pierre v roce 2017 nepůjde do Toro Rosso, ale je to pilot, který je na F1 připravený. Jsem si jistý, že se tam jednou dostane, ale ne nebude to v příštím roce. A pro druhého muže pořadí Antonia Giovinazziho platí to samé. Bylo by lepší, aby se ti kluci do F1 dostávali automaticky, ale bohužel to ne vždycky vyjde," zakončil Bruno Michel.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.