Poté, co Stoffel Vandoorne získal v roce 2015 titul v sérii GP, musel strávit ještě rok v Japonsku, kde jezdil místní Super Formule za tým Docomo Dandelion a nevedlo se mu vůbec špatně.
Celkově Belgičan skončil čtvrtý, a stal se tak nejúspěšnějším pilotem vozu s motorem od Hondy. Navíc dokázal týmu přivést i dva skalpy - ze závodů v Suzuce a Okajamě.
Šéf GP2 Bruno Michel se ale dušuje, že jezdci se nic nového v Japonsku nenaučí a měli by spíše hned jezdit ve Formuli 1.
"Nemyslím si, že by se Stoffel v Japosnku naučil něco nového. Je to ale pro ty kluky vždycky dobrá zkušenost, protože sedí s pravou nohou ve vzduchu a koukají, jak je ostatní chlapi předjíždí. Musí to pro ně být frustrující. V takovýchto programech se toho ale moc nenaučí. Stoffel byl navíc pro F1 připravený, musel ale rok počkat," okomentoval situaci Michel.
Šéf GP2 si ještě stěžuje na ne úplně dobrý systém, kdy v dnešní době ani nejlepší piloti GP2 nemají jistotu, že v následující sezóně budou jezdit v královně motorsportu.
"Je vždycky lepší, když se náš šampion hned dostane do Formule 1. Ale podívejte se, co se stalo Stoffelovi nebo Palmerovi. Nakonec se tam dostali - a to je pro mě nejdůležitější. Pierre v roce 2017 nepůjde do Toro Rosso, ale je to pilot, který je na F1 připravený. Jsem si jistý, že se tam jednou dostane, ale ne nebude to v příštím roce. A pro druhého muže pořadí Antonia Giovinazziho platí to samé. Bylo by lepší, aby se ti kluci do F1 dostávali automaticky, ale bohužel to ne vždycky vyjde," zakončil Bruno Michel.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.