Daniel Kvjat byl v rozjeté sezóně poslán Red Bullem k Toro Rosso a jeho kariéra ve Formuli 1 byla v ohrožení. Co mu pomohlo vrátit se zpět k dobrým výkonům?
Ruský pilot zažil šok po své domácí velké ceně, když jej u Red Bullu vystřídal Max Verstappen a on putoval k italské sesterské stáji. Na otázku, co pak přispělo ke zlepšení jeho formy, odpovídá: "Mnoho věcí. Užil jsem si dobrou dovolenou a zkrátka si řekl: 'Dej do toho své maximum, abys nemusel ničeho litovat.' Po letní přestávce jsem ze sebe dostával to absolutně nejlepší."
"Samozřejmě, že před letní přestávkou jsem dorazil na okruh, jezdil a nic jiného. Po ní jsem se vrátil zpět se 120% odhodláním, pracoval jsem na tom, abych z balíku, který jsem měl, dostával maximum, a začalo to vycházet mnohem lépe," pokračuje Kvjat.
"Vždycky bude několik okruhů, které nám vyhovují - jako Singapur. Ale opět, já jsem na dráze nechával všechno a tým to mohl opět vidět. Pracoval jsem znovu tvrdě a stačilo to," vzpomíná na letošní nelehké období ruský pilot, jenž v šampionátu obsadil s 25 body 14. místo.
Toro Rosso s ním pak prodloužilo smlouvu o další rok, což pro něj bylo velkým povzbuzením: "Je to tak trochu úleva, když víte, kde začnete. Zůstat u Toro Rosso příští rok je velmi dobré a my se navzájem dobře známe. Jen musím pokračovat v tvrdé práci."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.