Kevin Magnussen měl možnost za McLaren jezdit v roce 2014, ale déle se v týmu neudržel. Nyní podobnou příležitost dostává mladík Vandoorne. Dánský pilot tvrdí, že Belgičan měl měl velké štěstí, co se týče načasování.
Stoffel Vandoorne se v roce 2015 stal šampiónem v GP 2, v letošní sezóně si naostro vyzkoušel monopost Fernanda Alonsa v Bahrajnu, jelikož španělský rodák si zažil nepříjemnou havárku hned v prvním závodě v Melbourne. A podařilo se mu dojet na bodech.
Kevin Magnussen před svým ročním angažmá u McLarenu s Vandoornem soupeřil ve Formuli Renault 3.5, kde Belgičana dokázal porazit. Nyní Vandoorne bude druhým jezdcem v McLarenu, kde si prohodil pozice se zkušeným Buttonem.
"Nepotřebuju mu dávat nějakou radu. Ví, co má dělat a má kolem sebe lidi, kteří ho podporují. Myslím si, že měl velké štěstí, jelikož jeho příchod do Formule 1 je dobře načasován - a k tomu i příchod do McLarenu. Myslím si, že je to dobrý tým a má skvělou výchozí pozici. Bude stát proti Alonsovi, jednomu z nejlepších jezdců tohoto sportu. Bude tak mít šanci ukázat, co v něm je. Má vše, co si může přát, aby zažil dobrou budoucnost v F1," sdělil Magnussen pro Motorsport.
Dánský pilot si myslí, že Stoffel by měl v příštím roce věnovat co nejvíce pozornosti svému zkušenějšímu kolegovi. Bude to prý pro něj velká změna, jelikož v GP2 byl zvyklý vyhrávat a vše se točilo kolem něj.
"Stoffel přichází z GP2 a pokud vím, tak jezdil i Super Formule v Japonsku, ale v GP2 je zvyklý vyhrávat. Takže je zvyklý pracovat trošku sobecky, to se stává každému, kdo vyhrává. Staráte se o sebe, soustředíte se na sebe. Nikoho jiného nepotřebujete. Nemusíte se moc ohlížet na své týmové kolegy, jelikož je lehce porážíte. Tady to ale bude jiné. Bude muset dávat pozor a koukat se na Alonsa a učit se od něj. Protože Fernando je prostě lepší a má více zkušeností. Takže není na škodu věnovat mu pozornost a něco od něj pochytit," zakončil Dán.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.