Kevin Magnussen měl možnost za McLaren jezdit v roce 2014, ale déle se v týmu neudržel. Nyní podobnou příležitost dostává mladík Vandoorne. Dánský pilot tvrdí, že Belgičan měl měl velké štěstí, co se týče načasování.
Stoffel Vandoorne se v roce 2015 stal šampiónem v GP 2, v letošní sezóně si naostro vyzkoušel monopost Fernanda Alonsa v Bahrajnu, jelikož španělský rodák si zažil nepříjemnou havárku hned v prvním závodě v Melbourne. A podařilo se mu dojet na bodech.
Kevin Magnussen před svým ročním angažmá u McLarenu s Vandoornem soupeřil ve Formuli Renault 3.5, kde Belgičana dokázal porazit. Nyní Vandoorne bude druhým jezdcem v McLarenu, kde si prohodil pozice se zkušeným Buttonem.
"Nepotřebuju mu dávat nějakou radu. Ví, co má dělat a má kolem sebe lidi, kteří ho podporují. Myslím si, že měl velké štěstí, jelikož jeho příchod do Formule 1 je dobře načasován - a k tomu i příchod do McLarenu. Myslím si, že je to dobrý tým a má skvělou výchozí pozici. Bude stát proti Alonsovi, jednomu z nejlepších jezdců tohoto sportu. Bude tak mít šanci ukázat, co v něm je. Má vše, co si může přát, aby zažil dobrou budoucnost v F1," sdělil Magnussen pro Motorsport.
Dánský pilot si myslí, že Stoffel by měl v příštím roce věnovat co nejvíce pozornosti svému zkušenějšímu kolegovi. Bude to prý pro něj velká změna, jelikož v GP2 byl zvyklý vyhrávat a vše se točilo kolem něj.
"Stoffel přichází z GP2 a pokud vím, tak jezdil i Super Formule v Japonsku, ale v GP2 je zvyklý vyhrávat. Takže je zvyklý pracovat trošku sobecky, to se stává každému, kdo vyhrává. Staráte se o sebe, soustředíte se na sebe. Nikoho jiného nepotřebujete. Nemusíte se moc ohlížet na své týmové kolegy, jelikož je lehce porážíte. Tady to ale bude jiné. Bude muset dávat pozor a koukat se na Alonsa a učit se od něj. Protože Fernando je prostě lepší a má více zkušeností. Takže není na škodu věnovat mu pozornost a něco od něj pochytit," zakončil Dán.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.