Kevin Magnussen měl možnost za McLaren jezdit v roce 2014, ale déle se v týmu neudržel. Nyní podobnou příležitost dostává mladík Vandoorne. Dánský pilot tvrdí, že Belgičan měl měl velké štěstí, co se týče načasování.
Stoffel Vandoorne se v roce 2015 stal šampiónem v GP 2, v letošní sezóně si naostro vyzkoušel monopost Fernanda Alonsa v Bahrajnu, jelikož španělský rodák si zažil nepříjemnou havárku hned v prvním závodě v Melbourne. A podařilo se mu dojet na bodech.
Kevin Magnussen před svým ročním angažmá u McLarenu s Vandoornem soupeřil ve Formuli Renault 3.5, kde Belgičana dokázal porazit. Nyní Vandoorne bude druhým jezdcem v McLarenu, kde si prohodil pozice se zkušeným Buttonem.
"Nepotřebuju mu dávat nějakou radu. Ví, co má dělat a má kolem sebe lidi, kteří ho podporují. Myslím si, že měl velké štěstí, jelikož jeho příchod do Formule 1 je dobře načasován - a k tomu i příchod do McLarenu. Myslím si, že je to dobrý tým a má skvělou výchozí pozici. Bude stát proti Alonsovi, jednomu z nejlepších jezdců tohoto sportu. Bude tak mít šanci ukázat, co v něm je. Má vše, co si může přát, aby zažil dobrou budoucnost v F1," sdělil Magnussen pro Motorsport.
Dánský pilot si myslí, že Stoffel by měl v příštím roce věnovat co nejvíce pozornosti svému zkušenějšímu kolegovi. Bude to prý pro něj velká změna, jelikož v GP2 byl zvyklý vyhrávat a vše se točilo kolem něj.
"Stoffel přichází z GP2 a pokud vím, tak jezdil i Super Formule v Japonsku, ale v GP2 je zvyklý vyhrávat. Takže je zvyklý pracovat trošku sobecky, to se stává každému, kdo vyhrává. Staráte se o sebe, soustředíte se na sebe. Nikoho jiného nepotřebujete. Nemusíte se moc ohlížet na své týmové kolegy, jelikož je lehce porážíte. Tady to ale bude jiné. Bude muset dávat pozor a koukat se na Alonsa a učit se od něj. Protože Fernando je prostě lepší a má více zkušeností. Takže není na škodu věnovat mu pozornost a něco od něj pochytit," zakončil Dán.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.