Kevin Magnussen měl možnost za McLaren jezdit v roce 2014, ale déle se v týmu neudržel. Nyní podobnou příležitost dostává mladík Vandoorne. Dánský pilot tvrdí, že Belgičan měl měl velké štěstí, co se týče načasování.
Stoffel Vandoorne se v roce 2015 stal šampiónem v GP 2, v letošní sezóně si naostro vyzkoušel monopost Fernanda Alonsa v Bahrajnu, jelikož španělský rodák si zažil nepříjemnou havárku hned v prvním závodě v Melbourne. A podařilo se mu dojet na bodech.
Kevin Magnussen před svým ročním angažmá u McLarenu s Vandoornem soupeřil ve Formuli Renault 3.5, kde Belgičana dokázal porazit. Nyní Vandoorne bude druhým jezdcem v McLarenu, kde si prohodil pozice se zkušeným Buttonem.
"Nepotřebuju mu dávat nějakou radu. Ví, co má dělat a má kolem sebe lidi, kteří ho podporují. Myslím si, že měl velké štěstí, jelikož jeho příchod do Formule 1 je dobře načasován - a k tomu i příchod do McLarenu. Myslím si, že je to dobrý tým a má skvělou výchozí pozici. Bude stát proti Alonsovi, jednomu z nejlepších jezdců tohoto sportu. Bude tak mít šanci ukázat, co v něm je. Má vše, co si může přát, aby zažil dobrou budoucnost v F1," sdělil Magnussen pro Motorsport.
Dánský pilot si myslí, že Stoffel by měl v příštím roce věnovat co nejvíce pozornosti svému zkušenějšímu kolegovi. Bude to prý pro něj velká změna, jelikož v GP2 byl zvyklý vyhrávat a vše se točilo kolem něj.
"Stoffel přichází z GP2 a pokud vím, tak jezdil i Super Formule v Japonsku, ale v GP2 je zvyklý vyhrávat. Takže je zvyklý pracovat trošku sobecky, to se stává každému, kdo vyhrává. Staráte se o sebe, soustředíte se na sebe. Nikoho jiného nepotřebujete. Nemusíte se moc ohlížet na své týmové kolegy, jelikož je lehce porážíte. Tady to ale bude jiné. Bude muset dávat pozor a koukat se na Alonsa a učit se od něj. Protože Fernando je prostě lepší a má více zkušeností. Takže není na škodu věnovat mu pozornost a něco od něj pochytit," zakončil Dán.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.