Renault své zákazníky varoval, aby z počátku nové sezóny nečekali příliš velký skok ve výkonu pohonné jednotky. Tu staví podle svého ředitele Cyrila Abiteboula s využitím zajímavých nápadů zcela novou.
Ve Viry se rozhodli pustit do nového motoru proto, že u staršího vyčerpali nabízený potenciál. Pokud chce navíc francouzská automobilka vítězit, jde spíše o nutnost. Z krátkodobého hlediska se ale mohou objevit problémy.
"Raději jsem v očekávání před první jízdou motoru na startu sezóny opatrný. Určitě jde ale o motor, který nabízí potenciál pro obrovský vývoj," popisuje pro motorsport.com ředitel Renaultu, který kromě svého továrního týmu bude v roce 2017 pohánět Red Bull a nově i Toro Rosso.
"V zásobě máme spoustu koncepčních nápadů - většina z nich, pokud mi je známe, se na dráze neobjevila. Samozřejmě nic neodhalím, jsme však ohromně nadšeni úrovní inovace, kterou tato nová platforma nabízí. Jde tedy o volbu, kterou určitě neděláme kvůli počátku sezóny, ale kvůli dlouhodobému hledisku," vysvětluje Abiteboul.
Jak velké riziko ale zcela nová pohonná jednotka představuje? "To je dobrá otázka. Upřímně, vedli jsme o tom dlouhé rozhovory, protože v době, kdy se na zbytku vozu všechno mění, jsme mohli zvolit konzervativnější přístup - pokusit se zmrazit to, co máme, a soustředit se na šasi.
Ale do toho jsme nešli. Rozhodli jsme se pro velmi agresivní možnost, což znamená, že nám nezbývá čas. Chceme-li se dostat tam, kde bychom si to v roce 2018 či 2020 přáli, což je další fází - bojovat se špičkovými týmy, tak si nemůžeme dovolit cokoliv odkládat. Musíme tedy přijmout riziko.
U nového konceptu motoru se budeme soustředit na spolehlivost. To znamená, že nemusí jít o velký skok ve výkonnosti jednoduše proto, že chceme představit tento nový koncept, který je spolehlivý a který bude perfektní platformou pro vývoj výkonnosti v dalších třech či čtyřech letech," pokračuje ředitel Renaultu.
Red Bull tvrdí, že pokud by se Renaultu podařilo stáhnout manko na Mercedes do 3 %, které měl v době V8 motorů, pak by mohl v roce 2017 bojovat o titul. Podle Abiteboula je však na takováto tvrzení příliš brzy, byť jeho tým v budoucnu bude cílit na celkové prvenství.
"Nevím, jak je Red Bull schopný při plánování svého týmu v příštím ročníku. Když se divám na to, jak rychle se auto v našem aerodynamickém tunelu mění, pak jsem si jistý tím, že to platí pro všechny týmy. Je tedy velmi těžké si představit relativní pořadí.
Pro všechny v F1 jde o velmi vzrušující období. Samozřejmě, že kdyby se to pohybovalo do 3 %, tak by to asi bylo lepší. Nejsem si však jistý tím, že by jim to stačilo na boj o šampionát. Víme, kde chtějí být. Rozhodně chceme mít ten nejlepší motor v poli. Nebýt jen do 1 %, ale být nejlepší. A jak jsem řekl - pokud jde o technologické koncepty, máme několik nápadů, které nám v budoucnu umožní být lepší než Mercedes," věří si Abiteboul.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.