Podmínky Williamsu jsou dle dostupných neoficiálních informací dosti závratné a dle slov Totto Wolffa to úplně nezní, že by bez Bottase ve své stáji nemohl klidně spát.
Před pár dny dle brazilských médií podepsal smlouvu s Williamsem pro příští rok Felipe Massa, který by tak doplnil Lance Strolla a uvolnil Bottase pro přestup k Mercedesu. Williams je ale prý při vyjednávání značně nekompromisní a reakce Stříbrných šípů ohledně Bottase nejsou zrovna dvakrát nadšené.
"Valtteri je jedna možnost, ale víme, jak je důležitý pro svůj současný tým. Je to opravdu delikátní situace, která si žádá opatrné jednání, takže si musíme vzít nějaký čas na rozmyšlenou," okomentoval situaci ohledně přestupu šéf Mercedesu Totto Wolff.
Neoficiálně se hovoří až o celkové slevě 20-ti miliónů eur na pohonné jednotky Mecredes. Bottas by tak Stříbrné šípy vyšel na nějakých 25 miliónů eur. Rosberg stál ročně Mercedes zhruba 15 miliónů, takže pokud jsou tyto informace pravdivé, německá automobilka by byla koupením Fina zhruba 10 miliónů ve ztrátě oproti situaci, kdy by za ně jezdil Rosberg. Wolff to celé komentuje následovně: "Nerozhodli jsme se proto, že nezáleží jen na nás a pilotovi. Ve hře je mnoho dalších faktorů."
Ve hře tak ještě zůstává Pascal Wehrlein, kterého by preferoval třeba Lewis Hamilton, ale zkušenostmi se s Bottasem nedá úplně srovnávat. Mercedes sdělil, že rozhodnutí nepadne dříve než 3. ledna, takže nám nezbývá nic jiného než čekat.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.