Mexický pilot, kterého v druhém voze bude doprovázet francouzský mladík Esteban Ocon, věří, že by Force India mohla zaútočit i na nejlepší trojku v Poháru konstrukérů
Force India letos dokázala porazit Williams a umístila se na celkovém čtvrtém místě v Poháru konstruktérů ze ztrátou 225 bodů na třetí Ferrari. Je ale třeba vzít v potaz, že indická stáj operuje z méně jak třetinovým rozpočtem oproti stájím jako je Mercedes, Ferrari či Red Bull. I přes tento fakt Checo Peréz věří, že by současné nejlepší trojici mohla jeho stáj konkurovat.
"Příští rok je pro nás velkou příležitostí k dalšímu zlepšení, hlavně díky novým pravidlům. Bude to naše největší šance, jak se dostat mezi tři nejlepší stáje. Nejsme sice ve stejné pozici jako velké týmy, ale vidím určitý potenciál. Pokud se nám bude dařit, tak se mezi nejlepší trojku můžeme klidně dostat," řekl Mexičan pro Motorsport.
Mexický pilot si myslí, že za úspěchem primárně stojí zvládání obtížných podmínek. V deštivých závodech Force India byla schopná zajíždět solidní výsledky. Sám Checo třeba v letošním deštivém Monaku bral bronz, který bral ještě jednou o dva závody později v Baku.
"Znovu jsme ukázali, že to není o tom, jak začnete, ale o tom, jak na konci sezóny skončíte. Letos jsme ze začátku ztráceli rychlost, ale pracovali jsme tvrdě. Hodně jsme to jako jezdci řešili s inženýry. Myslím si, že jsme odvedli neskutečnou práci, když se v Monaku se vše obrátilo k lepšímu. Dostal jsem se na pódium a získal pro tým nějaké body, byla to pro nás velká změna.
Když byly těžké závody a pršelo, tak jsme dokázali získat nejvíce bodů a tím jsme dokázali porazit Williams, který pro nás byl největším konkurentem. Bylo to prostě neskutečné," okomentoval situaci Peréz.
Na otázku, zda byl letošek pro Peréze nejlepším rokem, mexický pilot odpověděl: "Myslím si, že jo. Byl jsem dost silný a předvedl jsem dobré výkony a konzistenci. Když se ohlédnu zpět, tak to byl pro mě naprosto skvělej rok."
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.