Christian Horner se pro Autosport rozpovídal o vztahu mezi Maxem Verstappenem a Danielem Ricciardem. Dle šéfa stáje jsou prý oba jezdci jako bratři.
Šéf stáje rakouského nápojového gigantu si přístup současné jezdecké dvojice chválí. Daniel se prý dokonce stal pro Maxe něco jako starším bratrem. Oba piloti prý mají i velmi podobné cítění, co se týče nastavení auta, což je pro inženýry vždycky dobrá zpráva.
"Nejdůležitější je respekt. Nechceme po našich jezdcích, aby spolu chodili na večeři, ale musí mít k sobě a k týmu úctu. Vztah mezi Maxem a Danielem zachází v tomto ohledu ještě dál, což je pro nás samozřejmě výhodné. Daniel je pro Maxe jako starší bratr.
Dávají nám velmi podobnou zpětnou vazbu a jejich požadavky na auto jsou takřka identické. Hodně často se nám stává, že v kvalifikacích nebo i při závodech slýcháme ty stejné komentáře od obou jezdců, což je vždy pro naše inženýry skvělá zpráva, jelikož oba jezdci vidí většinou danou situaci stejně," okomentoval situaci Horner.
Max se k Ricciardovi připojil po Velké ceně Ruska, a tak spolu odjeli celých 17 velkých cen. Oba dokázali vyhrát jednu GP, i když Daniel mohl uzmout trofej ještě v Monaku, kde skončil druhý kvůli opožděné reakci mechaniků a následně v Singapuru nedokázal předjet v dramatickém stíhacím závodě Nica Rosberga.
Pokud se podíváme na nějaká čísla, tak Ricciardo získal o 29 bodů více než Max (220:191), co se týče kvalifikací, takž Ricciardo byl rychlejší v 11 ze 17 případů. V závodech, které dokončili oba jezdci (15 GP), ale australský pilot dominoval "pouze" v poměru 8:7.
K tomuto tématu se totiž váže otázka, ohledně porovnání výkonů obou jezdců. Horner sice odpověděl dosti diplomaticky, ale v tomto případě je to opravdu těžké porovnávat. "Je dost těžké to porovnávat. Jeden víkend byl lepší Max, jiný zase Daniel. Bylo to dost vyrovnané a většinou záleželo na trati, na které se jelo," odpověděl šéf rakouské stáje.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.