Christian Horner se pro Autosport rozpovídal o vztahu mezi Maxem Verstappenem a Danielem Ricciardem. Dle šéfa stáje jsou prý oba jezdci jako bratři.
Šéf stáje rakouského nápojového gigantu si přístup současné jezdecké dvojice chválí. Daniel se prý dokonce stal pro Maxe něco jako starším bratrem. Oba piloti prý mají i velmi podobné cítění, co se týče nastavení auta, což je pro inženýry vždycky dobrá zpráva.
"Nejdůležitější je respekt. Nechceme po našich jezdcích, aby spolu chodili na večeři, ale musí mít k sobě a k týmu úctu. Vztah mezi Maxem a Danielem zachází v tomto ohledu ještě dál, což je pro nás samozřejmě výhodné. Daniel je pro Maxe jako starší bratr.
Dávají nám velmi podobnou zpětnou vazbu a jejich požadavky na auto jsou takřka identické. Hodně často se nám stává, že v kvalifikacích nebo i při závodech slýcháme ty stejné komentáře od obou jezdců, což je vždy pro naše inženýry skvělá zpráva, jelikož oba jezdci vidí většinou danou situaci stejně," okomentoval situaci Horner.
Max se k Ricciardovi připojil po Velké ceně Ruska, a tak spolu odjeli celých 17 velkých cen. Oba dokázali vyhrát jednu GP, i když Daniel mohl uzmout trofej ještě v Monaku, kde skončil druhý kvůli opožděné reakci mechaniků a následně v Singapuru nedokázal předjet v dramatickém stíhacím závodě Nica Rosberga.
Pokud se podíváme na nějaká čísla, tak Ricciardo získal o 29 bodů více než Max (220:191), co se týče kvalifikací, takž Ricciardo byl rychlejší v 11 ze 17 případů. V závodech, které dokončili oba jezdci (15 GP), ale australský pilot dominoval "pouze" v poměru 8:7.
K tomuto tématu se totiž váže otázka, ohledně porovnání výkonů obou jezdců. Horner sice odpověděl dosti diplomaticky, ale v tomto případě je to opravdu těžké porovnávat. "Je dost těžké to porovnávat. Jeden víkend byl lepší Max, jiný zase Daniel. Bylo to dost vyrovnané a většinou záleželo na trati, na které se jelo," odpověděl šéf rakouské stáje.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.