Jak vidí šance Mercedesu pro příští rok šéf stáje Red Bull? Jaká je případná slabina Stříbrných šípů? O tom všem se Horner rozpovídal pro Motorsport.
Šéf týmu rakouského nápojového gigantu - Christian Horner - se domnívá, že Mercedes by mohl s velkou pravděpodobností znovu dominovat. Neztrácí ale naději v nová pravidla, která by měla upřednostnit aerodynamiku vozů nad výkonem pohonné jednotky.
"Myslím si, že je bude těžké překonat. Do příští sezóny nastoupí v roli jasných favoritů. Vyhráli třikrát po sobě a něco přes padesátku velkých cen během posledních tří let.
Stále ale doufáme, že by nová pravidla mohla srovnat poměry důležitosti šasi a motory. Navíc si věříme a doufám, že se přes zimu zase posuneme s naší pohonnou jednotkou. Je to pro každého nový list, nikdo netuší, jak na tom je v porovnání s konkurencí. Je to velká příležitost, ale i výzva. Těšíme se na to. Vše se ukáže až v Melbourne," sdělil médiím šéf rakouské stáje.
Horner si myslí, že jedna z výhod, kterou by týmy na Mercedes mohly získat je nezkušenost z krizových situací. V posledních třech letech si Stříbrné šípy jezdily své vlastní závody, ale pokud by byl tým německé automobilky pod větším tlakem, tak by to mohlo zvýhodnit zkušenější stáje s dlouhodobou tradicí.
"Mercedes bude do sezóny 2017 nastupovat jako papírový favorit, my jen můžeme doufat, že se nám podaří náskok dostatečně stáhnout, aby zase každý víkend nekončil stejně.
Mercedes měl to štěstí, že od roku 2014 nemuseli s nikým soupeřit. Kvalifikovali se vždy v první řadě s nejrychlejším autem, takže mívali volnou ruku, co se týče strategie. V roce 2010 a 2012 to byly vyrovnané bitvy a rozhodovalo se vždy v posledním závodě. To vám dá spoustu zkušeností, naučí vás to, jak v těchto situacích jednat. Pro Mercedes by to tak byla velká změna, kdyby se dostali pod tlak - a to se jednou stane. Já jen doufám, že je pod ten tlak dostaneme my," zakončil Horner.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.