Jak vidí šance Mercedesu pro příští rok šéf stáje Red Bull? Jaká je případná slabina Stříbrných šípů? O tom všem se Horner rozpovídal pro Motorsport.
Šéf týmu rakouského nápojového gigantu - Christian Horner - se domnívá, že Mercedes by mohl s velkou pravděpodobností znovu dominovat. Neztrácí ale naději v nová pravidla, která by měla upřednostnit aerodynamiku vozů nad výkonem pohonné jednotky.
"Myslím si, že je bude těžké překonat. Do příští sezóny nastoupí v roli jasných favoritů. Vyhráli třikrát po sobě a něco přes padesátku velkých cen během posledních tří let.
Stále ale doufáme, že by nová pravidla mohla srovnat poměry důležitosti šasi a motory. Navíc si věříme a doufám, že se přes zimu zase posuneme s naší pohonnou jednotkou. Je to pro každého nový list, nikdo netuší, jak na tom je v porovnání s konkurencí. Je to velká příležitost, ale i výzva. Těšíme se na to. Vše se ukáže až v Melbourne," sdělil médiím šéf rakouské stáje.
Horner si myslí, že jedna z výhod, kterou by týmy na Mercedes mohly získat je nezkušenost z krizových situací. V posledních třech letech si Stříbrné šípy jezdily své vlastní závody, ale pokud by byl tým německé automobilky pod větším tlakem, tak by to mohlo zvýhodnit zkušenější stáje s dlouhodobou tradicí.
"Mercedes bude do sezóny 2017 nastupovat jako papírový favorit, my jen můžeme doufat, že se nám podaří náskok dostatečně stáhnout, aby zase každý víkend nekončil stejně.
Mercedes měl to štěstí, že od roku 2014 nemuseli s nikým soupeřit. Kvalifikovali se vždy v první řadě s nejrychlejším autem, takže mívali volnou ruku, co se týče strategie. V roce 2010 a 2012 to byly vyrovnané bitvy a rozhodovalo se vždy v posledním závodě. To vám dá spoustu zkušeností, naučí vás to, jak v těchto situacích jednat. Pro Mercedes by to tak byla velká změna, kdyby se dostali pod tlak - a to se jednou stane. Já jen doufám, že je pod ten tlak dostaneme my," zakončil Horner.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.