Krom toho, že by F1 měla expandovat i do jiných částí světa, si šéf Toro Rosso myslí, že v případě další dominance Stříbrných šípů bude třeba zakročit, aby i zbytek pole měl šanci na dohnání výkonnostního rozdílu.
Šéf stáje Toro Rosso Franz Tost si myslí, že největší výhoda Mercedesu pramení právě z jejich pohonné jednotky, která je v dnešní době alfou a omegou každého úspěšného či neúspěšného týmu. Dle Tosta je problém tak velký, že by FIA měla zastavit v případě pokračující dominance Mercedesu možnost vývoje.
Na první pohled to nenzí jako úplně férové řešení, ale je třeba vzít v potaz jakým gigantem značka F1 je a v jaké situaci se nachází. V dnešní době je prostě složité udržet diváka dvě hodiny u televize s tím, že bude de facto dopředu známý vítěz.
"Pokud chceme větší show, tak je nejprve třeba srovnat výkonnost pohonných jednotek. Pokud v roce 2017 bude Mercedes i nadále dominovat, tak FIA musí zabránit dalšímu vývoji, aby je zbytek dohnal.
Dneska je to spíš pohár motorů, protože Alonso a Vettel by s pohonnou jednotkou od Mercedesu titul vyhráli taky. Doufám, že Red Bull a Ferrari se někam přes zimu posunou. Diváci chtějí vidět různé vítěze a havárky, které ale nebudou mít nějaké vážné následky. Přátelé mi pořád říkají, že už ani na startu nejsou kolize," okomentoval situaci Rakušan.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.