Toto Wolff se rozpovídal o letošní sezóně, ve které si Stříbrné šípy prošly hned několika krušnými momenty. Byl tu incident v Braceloně či Hamiltonovo zpomalovací strategie v posledním závodě v Abú Zabí
Náš tým letos prolomil několik historických rekordů. Udělali jsme to s vášní a odhodlaností, ale na naší cestě se objevilo i několik neočekávaných výzev. Nico se stal mistrem světa, ale hned poté nechal závodění. Lewis potřeboval dostatek vnitřní síly, aby se dokázal důstojně poprat s porážkou.
Nás úspěch jsme oslavili a poučili se z chyb. Pokaždé, když jsme procházeli těžkým obdobím, stávali jsme se silnějším celkem a společně jsme se s tím poprali.
Naše pozice byla pod drobnohledem všech, cokoliv jsme řekli nebo udělali, bylo zkoumáno. Pak o tom vášnivě hovořili jak fanoušci, tak média. Nyní ale už konec řečí. Je čas si odpočinout, vše si zrekapitulovat a začít se pomalu připravovat na další rok.
Jako vždy se budeme snažit jednat v co možná nejvíce v týmovém zájmu. Naše filozofie je důležitější něž nějaká sezóna nebo jednotlivec. Za ty léta jsme se stali skromnými, co se týče našich vítězstvích a klidnými, když se prostě nedaří. Jsme hladoví po nových výzvách a odolní vůči jakémukoliv tlaku. Nikdy nám nebude stačit status quo, my se chceme zlepšovat.
Naše hodnoty vždycky byly základními pilíři pro naše tři mistrovské tituly. A nehodláme dělat žádné kompromisy ohledně nové sezóny, kdy začne naše honba za čtvrtým titulem v řadě.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.