Dle šéfa juniorky Red Bullu by se mělo konat více mistrovských závodů mimo evropský kontinent. Je tu prý ještě spousta trhů, na které F1 úplně nepronikla.
V roce 2017 se dočkáme hned sedmi evropských velkých cen - z celkového počtu 20-ti závodů. Dle Franze je to zbytečně velké číslo, F1 by se prý měla ještě více globalizovat. Přidání VC Francie, tak není zajímavým východiskem.
"Myslím si, že bychom měli zamířit i do jiných destinací. V Evropě je už tak dost velkých cen. Vím, že na to nahlížíme jinak než naši kolegové, ale měli bychom závodit v Jihoafrické republice, pak potřebujeme více závodů ve Státech a v Argentině a Indii. To jsou velmi důležité trhy. F1 je globální záležitostí. V roce 2015 sledovalo přímé přenosy půl miliardy lidí . Takových čísel dosahuje třeba olympiáda či MS ve fotbale. Ale my máme závody každé dva týdny a vše zatím funguje dobře, ale nebylo by na škodu něco změnit.
Pokud by odešel Red Bull či Ferrari, tak by se velké množství lidí přestalo koukat. Závody také potřebují být více zábavné. Diváci chtějí různé vítěze, nehody - bez zranění, ale souboje pěkně tělo na tělo. Od mých přátel slýchám, že by rádi kolize hned na začátku závodu. Penalizace by měly jít do ústraní. Jezdci by prostě měli jezdit, nepotřebujeme pravidla. Když nastane nějaký souboj na trati, tak se vždycky riskuje životnost vozu. Nechme ale jezdce jezdit, když havarují, tak havarují. Je to součástí hry. Je to součástí celé show," sdělil šéf italské stáje.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.