Dle šéfa juniorky Red Bullu by se mělo konat více mistrovských závodů mimo evropský kontinent. Je tu prý ještě spousta trhů, na které F1 úplně nepronikla.
V roce 2017 se dočkáme hned sedmi evropských velkých cen - z celkového počtu 20-ti závodů. Dle Franze je to zbytečně velké číslo, F1 by se prý měla ještě více globalizovat. Přidání VC Francie, tak není zajímavým východiskem.
"Myslím si, že bychom měli zamířit i do jiných destinací. V Evropě je už tak dost velkých cen. Vím, že na to nahlížíme jinak než naši kolegové, ale měli bychom závodit v Jihoafrické republice, pak potřebujeme více závodů ve Státech a v Argentině a Indii. To jsou velmi důležité trhy. F1 je globální záležitostí. V roce 2015 sledovalo přímé přenosy půl miliardy lidí . Takových čísel dosahuje třeba olympiáda či MS ve fotbale. Ale my máme závody každé dva týdny a vše zatím funguje dobře, ale nebylo by na škodu něco změnit.
Pokud by odešel Red Bull či Ferrari, tak by se velké množství lidí přestalo koukat. Závody také potřebují být více zábavné. Diváci chtějí různé vítěze, nehody - bez zranění, ale souboje pěkně tělo na tělo. Od mých přátel slýchám, že by rádi kolize hned na začátku závodu. Penalizace by měly jít do ústraní. Jezdci by prostě měli jezdit, nepotřebujeme pravidla. Když nastane nějaký souboj na trati, tak se vždycky riskuje životnost vozu. Nechme ale jezdce jezdit, když havarují, tak havarují. Je to součástí hry. Je to součástí celé show," sdělil šéf italské stáje.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.