Antonio Giovinazzi se loni z Formule 3 přesunul do GP2, kde letos skončil na druhém místě. Tím si vysloužil nabídku od své domácí stáje a měl by doplnit dvojici Vettel - Iceman v roli třetího pilota.
Antonio Giovinazzi se letos stal ve své premiérové sezóně v GP vicemistrem s pěti vyhranými závody, což mu zajistilo překvapivé angažmá u Ferrari, kde bude v příštím roce v pozici třetího pilota. Sám čtyřiadvacetiletý Ital přiznal, že nabídku od stáje z Maranella nečekal.
"Test na simulátoru po Italské GP mi naznačil, že je nějaká naděje. Doufal jsem, že nějaké F1 týmy by mohly projevit zájem díky tomu, co jsem zvládl v GP2, ale to, že mě oslovilo Ferrari, bylo obrovským překvapením. Po druhém telefonátu bylo vše hotovo.
Právě teď je mojí prací testování na simulátoru, čímž sám sebe ujišťuji, že budu připravený, pokud bych musel nastoupit naostro. Asi to nebude úplně příjemný pocit koukat na všechny, jak si jezdí a já budu jen sedět v paddocku.
Formule 1 je pro mě ale úplně nový svět a já se budu snažit využít své příležitosti k tomu, abych se toho co nejvíce naučil a budu trávit spoustu času s inženýry, abych se s tím prostředím sžil. Doufám, že v roce 2018 už budu aktivně jezdit," sdělil Giovinazzi pro Motorsport.
Do posledního závodu GP2 v Abú Zabí nastupoval Giovinazzi v roli vedoucího muže celkového pořadí, nakonec ale titul nezískal. O osm bodů ho totiž porazil jeho týmový kolega - Francouz Pierre Gasly.
"Samozřejmě každý chce vyhrávat, ale když se ohlédnu za rokem 2016 a vezmu v potaz své očekávání, která jsem měl, tak si myslím, že se letošek opravdu povedl. Nevěřil jsem, že budu v posledním závodě bojovat o titul. Byl to skvělý rok, jak už jsem řekl.
Lituji pouze toho, že jsem do Abú Zabí přijížděl jakožto první muž pořadí, ale titul jsem už nezískal. Ale i tak to byla neuvěřitelná sezóna, nic bych na ní neměnil. Myslím si, že posledními závody, které jsem vyhrál, jsem si hodně pomohl, abych na lidech zanechal dobrý dojem," zakončil italský pilot.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.