Antonio Giovinazzi se loni z Formule 3 přesunul do GP2, kde letos skončil na druhém místě. Tím si vysloužil nabídku od své domácí stáje a měl by doplnit dvojici Vettel - Iceman v roli třetího pilota.
Antonio Giovinazzi se letos stal ve své premiérové sezóně v GP vicemistrem s pěti vyhranými závody, což mu zajistilo překvapivé angažmá u Ferrari, kde bude v příštím roce v pozici třetího pilota. Sám čtyřiadvacetiletý Ital přiznal, že nabídku od stáje z Maranella nečekal.
"Test na simulátoru po Italské GP mi naznačil, že je nějaká naděje. Doufal jsem, že nějaké F1 týmy by mohly projevit zájem díky tomu, co jsem zvládl v GP2, ale to, že mě oslovilo Ferrari, bylo obrovským překvapením. Po druhém telefonátu bylo vše hotovo.
Právě teď je mojí prací testování na simulátoru, čímž sám sebe ujišťuji, že budu připravený, pokud bych musel nastoupit naostro. Asi to nebude úplně příjemný pocit koukat na všechny, jak si jezdí a já budu jen sedět v paddocku.
Formule 1 je pro mě ale úplně nový svět a já se budu snažit využít své příležitosti k tomu, abych se toho co nejvíce naučil a budu trávit spoustu času s inženýry, abych se s tím prostředím sžil. Doufám, že v roce 2018 už budu aktivně jezdit," sdělil Giovinazzi pro Motorsport.
Do posledního závodu GP2 v Abú Zabí nastupoval Giovinazzi v roli vedoucího muže celkového pořadí, nakonec ale titul nezískal. O osm bodů ho totiž porazil jeho týmový kolega - Francouz Pierre Gasly.
"Samozřejmě každý chce vyhrávat, ale když se ohlédnu za rokem 2016 a vezmu v potaz své očekávání, která jsem měl, tak si myslím, že se letošek opravdu povedl. Nevěřil jsem, že budu v posledním závodě bojovat o titul. Byl to skvělý rok, jak už jsem řekl.
Lituji pouze toho, že jsem do Abú Zabí přijížděl jakožto první muž pořadí, ale titul jsem už nezískal. Ale i tak to byla neuvěřitelná sezóna, nic bych na ní neměnil. Myslím si, že posledními závody, které jsem vyhrál, jsem si hodně pomohl, abych na lidech zanechal dobrý dojem," zakončil italský pilot.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.