Antonio Giovinazzi se loni z Formule 3 přesunul do GP2, kde letos skončil na druhém místě. Tím si vysloužil nabídku od své domácí stáje a měl by doplnit dvojici Vettel - Iceman v roli třetího pilota.
Antonio Giovinazzi se letos stal ve své premiérové sezóně v GP vicemistrem s pěti vyhranými závody, což mu zajistilo překvapivé angažmá u Ferrari, kde bude v příštím roce v pozici třetího pilota. Sám čtyřiadvacetiletý Ital přiznal, že nabídku od stáje z Maranella nečekal.
"Test na simulátoru po Italské GP mi naznačil, že je nějaká naděje. Doufal jsem, že nějaké F1 týmy by mohly projevit zájem díky tomu, co jsem zvládl v GP2, ale to, že mě oslovilo Ferrari, bylo obrovským překvapením. Po druhém telefonátu bylo vše hotovo.
Právě teď je mojí prací testování na simulátoru, čímž sám sebe ujišťuji, že budu připravený, pokud bych musel nastoupit naostro. Asi to nebude úplně příjemný pocit koukat na všechny, jak si jezdí a já budu jen sedět v paddocku.
Formule 1 je pro mě ale úplně nový svět a já se budu snažit využít své příležitosti k tomu, abych se toho co nejvíce naučil a budu trávit spoustu času s inženýry, abych se s tím prostředím sžil. Doufám, že v roce 2018 už budu aktivně jezdit," sdělil Giovinazzi pro Motorsport.
Do posledního závodu GP2 v Abú Zabí nastupoval Giovinazzi v roli vedoucího muže celkového pořadí, nakonec ale titul nezískal. O osm bodů ho totiž porazil jeho týmový kolega - Francouz Pierre Gasly.
"Samozřejmě každý chce vyhrávat, ale když se ohlédnu za rokem 2016 a vezmu v potaz své očekávání, která jsem měl, tak si myslím, že se letošek opravdu povedl. Nevěřil jsem, že budu v posledním závodě bojovat o titul. Byl to skvělý rok, jak už jsem řekl.
Lituji pouze toho, že jsem do Abú Zabí přijížděl jakožto první muž pořadí, ale titul jsem už nezískal. Ale i tak to byla neuvěřitelná sezóna, nic bych na ní neměnil. Myslím si, že posledními závody, které jsem vyhrál, jsem si hodně pomohl, abych na lidech zanechal dobrý dojem," zakončil italský pilot.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.