Mezinárodní automobilová federace již delší dobu uvažuje o dodatečné ochraně kokpitu. Letos si typ "Halo" piloti během tréninku piloti již vyzkoušeli. Jak by to nejspíše dopadlo, kdyby o jeho nasazení hlasovali oni?
Původně se mělo stát povinnou součástí monopostů již od sezóny 2017, zavedení této kontroverzní ochrany však bylo o rok odloženo. Prezident FIA Jean Todt uvedl, že před tím vezme v potaz názor jezdců.
Před posledním závodem sezóny v Abú Zabí se FIA snažila odpůrce získat na svou stranu pomocí další prezentace, která odhalovala přínosy tohoto řešení. Některé piloty přesto nezlomila.
"Při té prezentaci jsem se nedozvěděl nic, co by mohlo změnit můj názor," prozradil Hülkenberg. Halo má kromě přínosů i nedostatky - a nejde jen o zhoršení estetického vzhledu formulí. Proti němu jsou i další jezdci, například Romain Grosjean, Kevin Magnussen, Esteban Ocon, Jolyon Palmer či Max Verstappen.
Jenže zbývající jezdci by zřejmě byli pro zavedení této ochrany kokpitu. "Kdyby se hlasovalo, tak by většina zřejmě byla pro," odhaluje Hülkenberg pro AMuS rozložení sil mezi jezdci.
Fanoušci F1 to ale většinou vidí opačně. Například v anketě F1news.cz z počátku sezóny se proti "Halo" vyslovilo až 91 % hlasujících.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.