Mezinárodní automobilová federace již delší dobu uvažuje o dodatečné ochraně kokpitu. Letos si typ "Halo" piloti během tréninku piloti již vyzkoušeli. Jak by to nejspíše dopadlo, kdyby o jeho nasazení hlasovali oni?
Původně se mělo stát povinnou součástí monopostů již od sezóny 2017, zavedení této kontroverzní ochrany však bylo o rok odloženo. Prezident FIA Jean Todt uvedl, že před tím vezme v potaz názor jezdců.
Před posledním závodem sezóny v Abú Zabí se FIA snažila odpůrce získat na svou stranu pomocí další prezentace, která odhalovala přínosy tohoto řešení. Některé piloty přesto nezlomila.
"Při té prezentaci jsem se nedozvěděl nic, co by mohlo změnit můj názor," prozradil Hülkenberg. Halo má kromě přínosů i nedostatky - a nejde jen o zhoršení estetického vzhledu formulí. Proti němu jsou i další jezdci, například Romain Grosjean, Kevin Magnussen, Esteban Ocon, Jolyon Palmer či Max Verstappen.
Jenže zbývající jezdci by zřejmě byli pro zavedení této ochrany kokpitu. "Kdyby se hlasovalo, tak by většina zřejmě byla pro," odhaluje Hülkenberg pro AMuS rozložení sil mezi jezdci.
Fanoušci F1 to ale většinou vidí opačně. Například v anketě F1news.cz z počátku sezóny se proti "Halo" vyslovilo až 91 % hlasujících.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.