Jaké jsou vyhlídky španělského mladíka pro následující roky? Co čeká od současného týmu v příštím roce? A kde by si chtěl najít své další angažmá?
Španělský pilot byl jedním z mnoha, o kterých se mluvilo v souvislostech ohledně nahrazení Rosberga v Mercedesu. V současné době se ale veškeré spekulace posunuly směrem ke dvojici Wehrlein a Bottas.
"Kdo by na to nemyslel?" řekl Sainz ohledně Rosbergova místa. "Nyná se ale plně soustředím na Toro Rosso a doufám, že má třetí sezóna bude alespoň stejně tak dobrá jako ta letošní."
V příštím roce by španělský rodák rád získal angažmá u jedné z předních stájí. Samotný Sainz by rád do Red Bullu, kde ale jsou v současné době se svou jezdeckou dvojicí vcelku spokojení. Místo by mohlo být u Ferrari, kde Vettelovi bude končit smlouva, ale to jsou jen velmi hrubé odhady. Odchod Rosberga ukázal, jak F1 dokáže být nevyzpytatelná a v příštím roce může zase být vše jinak.
"Mým hlavním cílem je dobře jezdit v roce 2017. Hodně se těším na nové auto, které bude díky novým pravidlům působit moderněji. Budu se snažit zajet lepší výsledky než letos, ale nebude to snadné. Tím si budu chtít otevřít co nejvíce možností u špičkových týmů. Doufám, že to bude Red Bull, z kterého bych byl asi nejvíce nadšený a po třech letech u Toro Rosso by se my to fakt líbilo. Pokud to ale nevyjde, tak se budu dívat i jinde," pokračoval Sainz.
Na otázku, zda by se dokázal zachovat stejně jako Rosberg, španělský pilot odpověděl: "Osobně si nemyslím, že bych to dokázal udělat. Doufám, že jeden den budu v podobné pozici. Já svou práci miluji, je pro mě drogou. Vyhrát dva nebo tři tituly by mi nestačilo, chtěl bych pořád více. Já vítězství vnímám tak, že s každou výhrou chci více a více."
Torro Rosso po dvou letech vymění pohonnou jednotku a přejde na motory francouzské automobilky Renault, které využívá i větší bratr italské stáje. Sainz doufá, že vše proběhne bez potíží, a tým tak nebude zažívat problémy s rychlostí.
"Až do prvních testů auto moc znát nebudu. Asi i první závody budou takové a nebudeme vlastně vědět, na čem jsme. Doufám, že nám motor nějak nezamotá hlavy a my nebudeme muset řešit, proč jsme pomalejší. To je jediné, co si v roce 2017 přeji. Toro Rosso ukázalo, že umí udělat dobrou šasi a věřím, že z nových pravidel dokážeme vytežit co nejvíce. O titul bojovat nemůžeme, ale třeba o pátou příčku ano," zakončil Carlos.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.