Zkušený technický ředitel Pat Symonds opouští britskou stáj Williams, které v posledních třech letech pomohl k velmi dobrým výsledkům a 14 pódiím.
Třiašedesátiletý Brit přišel do Grove uprostřed sezóny 2013 z Manoru, kde působil v roli konzultanta. Williams pod jeho technickým dozorem zažil úspěšné období: v sezóně 2014 i 2015 skončil v poháru konstruktérů na třetím místě, přičemž v té první sezóně po zavedení hybridních motorů mohl podle zástupců Mercedesu vzhledem ke kvalitám svého šasi dokonce porazit i Red Bull a skončit druhý.
Letos se však propadl až na pátou příčku za Mercedes, Red Bull, Ferrari i Force Indii. Zpráva o odchodu Symondse z týmu přichází v době, kdy se hovoří o přestupu Paddyho Lowea z Mercedesu, který usiluje o jejich jezdce Valtteriho Bottase. Technický ředitel Williamsu byl výrazně proti odchodu finského pilota z týmu, za který má příští rok nastupovat nováček Lance Stroll.
Symonds působil jako aerodynamik ve Formuli 1 u špičkových týmů od počátku 80. let. Své bohaté zkušenosti sbíral u Tolemanu, od roku 1984 u Benettonu, z něhož se v roce 2002 stal tovární tým Renaultu. V Enstone jako šéf inženýrů přispěl ke dvěma mistrovským titulům v letech 2005 a 2006, kdy se mezi piloty kraloval Fernando Alonso. Před ním pracoval s Ayrtonem Sennou, Nelsonem Piquetem či Michaelem Schumacherem.
Černou kaňkou v jeho kariéře bylo jeho zapojení do skandálu Crashgate, kdy v Singapuru 2008 úmyslně havaroval Nelson Piquet mladší, aby tak Fernandovi Alonsovi pomohl k vítězství. Symonds poté dostal od vedení zákaz působení v F1. Později dostal povolení se do královské disciplíny motorsportu znovu vrátit.
Šéfka týmu Claire Williamsová se s ním loučí slovy: "Pat byl v posledních třech letech ohromně cenným členem týmu. Jeho jmenování představovalo počátek velkého restrukturalizačního cvičení a on byl hlavním pilířem při formování Williamsu v mnohem silnější závodní tým, kterým je dnes.
Ráda bych mu poděkovala za veškerou jeho tvrdou práci a odhodlání během té doby. Nyní hledíme vstříc budoucnosti a v patřičném času budeme oznamovat detaily týkající se technického vedení týmu."
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.