Zkušený technický ředitel Pat Symonds opouští britskou stáj Williams, které v posledních třech letech pomohl k velmi dobrým výsledkům a 14 pódiím.
Třiašedesátiletý Brit přišel do Grove uprostřed sezóny 2013 z Manoru, kde působil v roli konzultanta. Williams pod jeho technickým dozorem zažil úspěšné období: v sezóně 2014 i 2015 skončil v poháru konstruktérů na třetím místě, přičemž v té první sezóně po zavedení hybridních motorů mohl podle zástupců Mercedesu vzhledem ke kvalitám svého šasi dokonce porazit i Red Bull a skončit druhý.
Letos se však propadl až na pátou příčku za Mercedes, Red Bull, Ferrari i Force Indii. Zpráva o odchodu Symondse z týmu přichází v době, kdy se hovoří o přestupu Paddyho Lowea z Mercedesu, který usiluje o jejich jezdce Valtteriho Bottase. Technický ředitel Williamsu byl výrazně proti odchodu finského pilota z týmu, za který má příští rok nastupovat nováček Lance Stroll.
Symonds působil jako aerodynamik ve Formuli 1 u špičkových týmů od počátku 80. let. Své bohaté zkušenosti sbíral u Tolemanu, od roku 1984 u Benettonu, z něhož se v roce 2002 stal tovární tým Renaultu. V Enstone jako šéf inženýrů přispěl ke dvěma mistrovským titulům v letech 2005 a 2006, kdy se mezi piloty kraloval Fernando Alonso. Před ním pracoval s Ayrtonem Sennou, Nelsonem Piquetem či Michaelem Schumacherem.
Černou kaňkou v jeho kariéře bylo jeho zapojení do skandálu Crashgate, kdy v Singapuru 2008 úmyslně havaroval Nelson Piquet mladší, aby tak Fernandovi Alonsovi pomohl k vítězství. Symonds poté dostal od vedení zákaz působení v F1. Později dostal povolení se do královské disciplíny motorsportu znovu vrátit.
Šéfka týmu Claire Williamsová se s ním loučí slovy: "Pat byl v posledních třech letech ohromně cenným členem týmu. Jeho jmenování představovalo počátek velkého restrukturalizačního cvičení a on byl hlavním pilířem při formování Williamsu v mnohem silnější závodní tým, kterým je dnes.
Ráda bych mu poděkovala za veškerou jeho tvrdou práci a odhodlání během té doby. Nyní hledíme vstříc budoucnosti a v patřičném času budeme oznamovat detaily týkající se technického vedení týmu."
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.