Zkušený technický ředitel Pat Symonds opouští britskou stáj Williams, které v posledních třech letech pomohl k velmi dobrým výsledkům a 14 pódiím.
Třiašedesátiletý Brit přišel do Grove uprostřed sezóny 2013 z Manoru, kde působil v roli konzultanta. Williams pod jeho technickým dozorem zažil úspěšné období: v sezóně 2014 i 2015 skončil v poháru konstruktérů na třetím místě, přičemž v té první sezóně po zavedení hybridních motorů mohl podle zástupců Mercedesu vzhledem ke kvalitám svého šasi dokonce porazit i Red Bull a skončit druhý.
Letos se však propadl až na pátou příčku za Mercedes, Red Bull, Ferrari i Force Indii. Zpráva o odchodu Symondse z týmu přichází v době, kdy se hovoří o přestupu Paddyho Lowea z Mercedesu, který usiluje o jejich jezdce Valtteriho Bottase. Technický ředitel Williamsu byl výrazně proti odchodu finského pilota z týmu, za který má příští rok nastupovat nováček Lance Stroll.
Symonds působil jako aerodynamik ve Formuli 1 u špičkových týmů od počátku 80. let. Své bohaté zkušenosti sbíral u Tolemanu, od roku 1984 u Benettonu, z něhož se v roce 2002 stal tovární tým Renaultu. V Enstone jako šéf inženýrů přispěl ke dvěma mistrovským titulům v letech 2005 a 2006, kdy se mezi piloty kraloval Fernando Alonso. Před ním pracoval s Ayrtonem Sennou, Nelsonem Piquetem či Michaelem Schumacherem.
Černou kaňkou v jeho kariéře bylo jeho zapojení do skandálu Crashgate, kdy v Singapuru 2008 úmyslně havaroval Nelson Piquet mladší, aby tak Fernandovi Alonsovi pomohl k vítězství. Symonds poté dostal od vedení zákaz působení v F1. Později dostal povolení se do královské disciplíny motorsportu znovu vrátit.
Šéfka týmu Claire Williamsová se s ním loučí slovy: "Pat byl v posledních třech letech ohromně cenným členem týmu. Jeho jmenování představovalo počátek velkého restrukturalizačního cvičení a on byl hlavním pilířem při formování Williamsu v mnohem silnější závodní tým, kterým je dnes.
Ráda bych mu poděkovala za veškerou jeho tvrdou práci a odhodlání během té doby. Nyní hledíme vstříc budoucnosti a v patřičném času budeme oznamovat detaily týkající se technického vedení týmu."
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.