Před vánoci pozvali šéfové Scuderie ke slavnostnímu obědu do Maranella novináře, aby s nimi probrali letošní sezónu a plány na příští rok. Jako obvykle zazněla slova o boji o vítězství, své fanoušky příští rok už nechtějí zklamat. Věří, že mají všechno potřebné pro postavení konkurenceschopného monopostu podle nových pravidel.
"Tým do toho dává vše a má velkou touhu po vítězství," začal včera prezident Marchionne odhodlaně na tradiční předvánoční schůzce Ferrari, které by po technických změnách v sezóně 2017 chtělo po delší době znovu bojovat o titul.
"Restrukturalizovali jsme se a raději hledím do budoucnosti odlišným způsobem. Nelituji toho, co jsme si vybrali. Dobře jsme to promýšleli, proto není důvod měnit nápady," pokračuje Marchionne po nelehké sezóně, kterou začali jako druhý nejrychlejší tým, ale nakonec skončili až za Red Bullem.
"Stále nám schází mnoho věcí, ale tým je tým. Dával se dohromady několik let a nyní ho nebudeme měnit. Naše pracovní praxe je už jiná než v srpnu, kdy Mattia Binotto přebral otěže. Organizační změny byly částečně učiněny kvůli tomu, aby přinesly trochu klidu. Vložme do toho úsilí a výsledky se dostaví," vybízí prezident Ferrari.
Šéf závodního týmu Maurizio Arrivabene děkuje pozvaným novinářům a fanouškům: "Byli jste velmi trpěliví a my uděláme maximum, abychom vás nezklamali." Popírá, že by byl Sebastian Vettel "demotivován." Stále tvrdě pracuje.
"S Vettelem a Räikkönenem máme ve svých řadách dva mistry světa. Sebastian tady byl včera, pracoval na simulátoru a zopakoval fakt, že chce zvítězit s Ferrari. Je to na nás, abychom jim dali auto, které by toho bylo schopné," uznává Arrivabene.
Video: Marchionne raději nechce nic předpovídat, doufá ale, že Ferrari zažije úspěšnou sezónu (zdroj: Scuderia Ferrari)
Scuderia své nové auto představí 24. února 2017, pár slov k němu uvedl technický ředitel Mattia Binotto: "Mění se tolik věcí týkajících se aerodynamiky. Uvidíme auta, která budou mnohem rychlejší v zatáčkách, při akceleraci a při brzdění."
Bude rudý monopost opět vítězit? "Nedá se říct, že bychom takové auto v Maranellu nemohli postavit... je to jen otázkou času. Letos nám občas scházela schopnost rychle reagovat. Musíme být schopni nasazovat nová řešení dříve, než t udělají ostatní," dodává Binotto.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.