Před vánoci pozvali šéfové Scuderie ke slavnostnímu obědu do Maranella novináře, aby s nimi probrali letošní sezónu a plány na příští rok. Jako obvykle zazněla slova o boji o vítězství, své fanoušky příští rok už nechtějí zklamat. Věří, že mají všechno potřebné pro postavení konkurenceschopného monopostu podle nových pravidel.
"Tým do toho dává vše a má velkou touhu po vítězství," začal včera prezident Marchionne odhodlaně na tradiční předvánoční schůzce Ferrari, které by po technických změnách v sezóně 2017 chtělo po delší době znovu bojovat o titul.
"Restrukturalizovali jsme se a raději hledím do budoucnosti odlišným způsobem. Nelituji toho, co jsme si vybrali. Dobře jsme to promýšleli, proto není důvod měnit nápady," pokračuje Marchionne po nelehké sezóně, kterou začali jako druhý nejrychlejší tým, ale nakonec skončili až za Red Bullem.
"Stále nám schází mnoho věcí, ale tým je tým. Dával se dohromady několik let a nyní ho nebudeme měnit. Naše pracovní praxe je už jiná než v srpnu, kdy Mattia Binotto přebral otěže. Organizační změny byly částečně učiněny kvůli tomu, aby přinesly trochu klidu. Vložme do toho úsilí a výsledky se dostaví," vybízí prezident Ferrari.
Šéf závodního týmu Maurizio Arrivabene děkuje pozvaným novinářům a fanouškům: "Byli jste velmi trpěliví a my uděláme maximum, abychom vás nezklamali." Popírá, že by byl Sebastian Vettel "demotivován." Stále tvrdě pracuje.
"S Vettelem a Räikkönenem máme ve svých řadách dva mistry světa. Sebastian tady byl včera, pracoval na simulátoru a zopakoval fakt, že chce zvítězit s Ferrari. Je to na nás, abychom jim dali auto, které by toho bylo schopné," uznává Arrivabene.
Video: Marchionne raději nechce nic předpovídat, doufá ale, že Ferrari zažije úspěšnou sezónu (zdroj: Scuderia Ferrari)
Scuderia své nové auto představí 24. února 2017, pár slov k němu uvedl technický ředitel Mattia Binotto: "Mění se tolik věcí týkajících se aerodynamiky. Uvidíme auta, která budou mnohem rychlejší v zatáčkách, při akceleraci a při brzdění."
Bude rudý monopost opět vítězit? "Nedá se říct, že bychom takové auto v Maranellu nemohli postavit... je to jen otázkou času. Letos nám občas scházela schopnost rychle reagovat. Musíme být schopni nasazovat nová řešení dříve, než t udělají ostatní," dodává Binotto.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.