Před vánoci pozvali šéfové Scuderie ke slavnostnímu obědu do Maranella novináře, aby s nimi probrali letošní sezónu a plány na příští rok. Jako obvykle zazněla slova o boji o vítězství, své fanoušky příští rok už nechtějí zklamat. Věří, že mají všechno potřebné pro postavení konkurenceschopného monopostu podle nových pravidel.
"Tým do toho dává vše a má velkou touhu po vítězství," začal včera prezident Marchionne odhodlaně na tradiční předvánoční schůzce Ferrari, které by po technických změnách v sezóně 2017 chtělo po delší době znovu bojovat o titul.
"Restrukturalizovali jsme se a raději hledím do budoucnosti odlišným způsobem. Nelituji toho, co jsme si vybrali. Dobře jsme to promýšleli, proto není důvod měnit nápady," pokračuje Marchionne po nelehké sezóně, kterou začali jako druhý nejrychlejší tým, ale nakonec skončili až za Red Bullem.
"Stále nám schází mnoho věcí, ale tým je tým. Dával se dohromady několik let a nyní ho nebudeme měnit. Naše pracovní praxe je už jiná než v srpnu, kdy Mattia Binotto přebral otěže. Organizační změny byly částečně učiněny kvůli tomu, aby přinesly trochu klidu. Vložme do toho úsilí a výsledky se dostaví," vybízí prezident Ferrari.
Šéf závodního týmu Maurizio Arrivabene děkuje pozvaným novinářům a fanouškům: "Byli jste velmi trpěliví a my uděláme maximum, abychom vás nezklamali." Popírá, že by byl Sebastian Vettel "demotivován." Stále tvrdě pracuje.
"S Vettelem a Räikkönenem máme ve svých řadách dva mistry světa. Sebastian tady byl včera, pracoval na simulátoru a zopakoval fakt, že chce zvítězit s Ferrari. Je to na nás, abychom jim dali auto, které by toho bylo schopné," uznává Arrivabene.
Video: Marchionne raději nechce nic předpovídat, doufá ale, že Ferrari zažije úspěšnou sezónu (zdroj: Scuderia Ferrari)
Scuderia své nové auto představí 24. února 2017, pár slov k němu uvedl technický ředitel Mattia Binotto: "Mění se tolik věcí týkajících se aerodynamiky. Uvidíme auta, která budou mnohem rychlejší v zatáčkách, při akceleraci a při brzdění."
Bude rudý monopost opět vítězit? "Nedá se říct, že bychom takové auto v Maranellu nemohli postavit... je to jen otázkou času. Letos nám občas scházela schopnost rychle reagovat. Musíme být schopni nasazovat nová řešení dříve, než t udělají ostatní," dodává Binotto.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.