Dle brazilského tisku dostal Felipe Massa nabídku od Williamsu a je možné, že nakonec z F1 neodejde. Platově by si měl polepšit asi od 1,5 miliónů eur. Týmy se k situaci zatím nevyjádřily.
Claire Williamsová v minulém týdnu oznámila, že tým je ochoten pustit Valtteriho Bottase pouze pod podmínkou, že najdou dostatečně kvalitní náhradu. Šéfka týmu doslova řekla: "Pokud pustíme Valtteriho, tak jen v případě, že se objeví dobrá náhrada. Například někdo jako Felipe Massa. Ať se rozhodneme jakkoliv, tak to bude v nejlepším zájmu týmu."
Nyní to vypadá, že by to měl být sám Massa, který se do Williamsu "vrátí". Pětatřicetiletý Brazilec totiž v Monze oznámil, že letošní sezóna je pro něj v F1 poslední. To se ale nepočítalo s odchodem Nika Rosberga, který zamotal hlavy úplně všem.
Dle dostupných zdrojů má Felipe na stole smlouvu za 6 miliónů eur, čímž by si oproti letošku platově polepšil zhruba o 1,5 miliónu. Mercedes za Bottase nabízel 10-ti miliónovou slevu na pohonné jednotky. Ta byla napoprvé odmítnuta.
Pokud by Massa nabídku přijal, tak je takřka jasné, že Bottas skončí u Stříbrných šípů. Williams se Bottase zdráhal pustit, jelikož by situace v týmu byla značně krizová. Nahradil by ho s největší pravděpodobností mladý Wehrlein, který by spolčeně s osmnáctiletým Strollem tvořili hlavní jezdecké duo.
To se ale nejeví jako nejšťastnější volba, když týmy musejí implementovat všechny nové technické změny pro příští rok, které někteří experti označují za největší během posledních dekád. Dalším faktorem je i titulární sponzor Martini, který by pravděpodobně nebyl zrovna nadšený ze sponzorování týmu, kde by byl jeden čerstvý dospělák a pilot, který si Bondův nápoj může na baru objednávat pouze čtyři roky.
Návrat Massy se tak jeví jako logické rozhodnutí. Ze strany Mercedesu se dalo čekat, že budou chtít sáhnout po zkušenějším pilotovi a jelikož to nevypadalo, že by například Ferrari či McLaren někoho uvolnily, tak návrat Massy či například Buttona se začínal jevit jako jeden z pravděpodobných scénářů.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.