Dle brazilského tisku dostal Felipe Massa nabídku od Williamsu a je možné, že nakonec z F1 neodejde. Platově by si měl polepšit asi od 1,5 miliónů eur. Týmy se k situaci zatím nevyjádřily.
Claire Williamsová v minulém týdnu oznámila, že tým je ochoten pustit Valtteriho Bottase pouze pod podmínkou, že najdou dostatečně kvalitní náhradu. Šéfka týmu doslova řekla: "Pokud pustíme Valtteriho, tak jen v případě, že se objeví dobrá náhrada. Například někdo jako Felipe Massa. Ať se rozhodneme jakkoliv, tak to bude v nejlepším zájmu týmu."
Nyní to vypadá, že by to měl být sám Massa, který se do Williamsu "vrátí". Pětatřicetiletý Brazilec totiž v Monze oznámil, že letošní sezóna je pro něj v F1 poslední. To se ale nepočítalo s odchodem Nika Rosberga, který zamotal hlavy úplně všem.
Dle dostupných zdrojů má Felipe na stole smlouvu za 6 miliónů eur, čímž by si oproti letošku platově polepšil zhruba o 1,5 miliónu. Mercedes za Bottase nabízel 10-ti miliónovou slevu na pohonné jednotky. Ta byla napoprvé odmítnuta.
Pokud by Massa nabídku přijal, tak je takřka jasné, že Bottas skončí u Stříbrných šípů. Williams se Bottase zdráhal pustit, jelikož by situace v týmu byla značně krizová. Nahradil by ho s největší pravděpodobností mladý Wehrlein, který by spolčeně s osmnáctiletým Strollem tvořili hlavní jezdecké duo.
To se ale nejeví jako nejšťastnější volba, když týmy musejí implementovat všechny nové technické změny pro příští rok, které někteří experti označují za největší během posledních dekád. Dalším faktorem je i titulární sponzor Martini, který by pravděpodobně nebyl zrovna nadšený ze sponzorování týmu, kde by byl jeden čerstvý dospělák a pilot, který si Bondův nápoj může na baru objednávat pouze čtyři roky.
Návrat Massy se tak jeví jako logické rozhodnutí. Ze strany Mercedesu se dalo čekat, že budou chtít sáhnout po zkušenějším pilotovi a jelikož to nevypadalo, že by například Ferrari či McLaren někoho uvolnily, tak návrat Massy či například Buttona se začínal jevit jako jeden z pravděpodobných scénářů.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.