Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko přijal podle Pierra Gaslyho jeho kritiku juniorského programu týmu celkem dobře.
Gasly očekával, že po své úspěšné sezóně v GP2, v níž se stal letos šampionem, u Toro Rosso vystřídá Daniila Kvjata, jenž se během roku trápil. Stáj z Faenzy však po Carlosovi Sainzovi potvrdila také ruského pilota pro příští rok, z GP2 se tak do F1 nikdo nedostane. Mladý francouzský pilot ji proto zkritizoval a uvedl, že rozhodnutí vedení Red Bullu nechápe.
"Poté, co do toho dáte tolik energie, času a práce, tak jste zklamání, když o příležitost přijdete. Myslím, že se [u Red Bullu] všimli, že odvádím tu nejlepší práci, abch to zvládl. To mají rádi," uvádí rozladěný Gasly.
"Helmutovi se má reakce zamlouvala. Tlačí na mě a dobře mě podporuje. Vztah se za poslední dva či tři měsíce zlepšil, i když nepadlo rozhodnutí v můj prospěch. Podporuje mě a motivuje, abych do toho i nadále dával vše s tím, že se věci mohou v F1 velmi rychle změnit," pokračuje Francouz.
Příští rok bude zřejmě závodit v japonské Super Formuli a Red Bull jej ujistil, že zůstává v jejich hledáčku pro případný postup do Formule 1.
"Když se rozhodli, tak jsem byl v dobré pozici pro zisk titulu, proto jsem byl určitě velmi zklamaný a smutný. Je těžké přijmout takovou zprávu. Je to součástí hry.
Bylo mi řečeno, že jsem na správném místě ve špatnou dobu, že musí udržet Kvjata pro příští rok, že jsem velmi mladý, že jsou spokojeni s mou prací a že bych měl do toho i nadále dávat ze sebe to nejlepší, snažit se tlačit do každé příležitosti. Řekli mi, že by se věci měly během roku změnit a že bych ml i nadále pracovat na plno, protože věci se mohou v F1 rychle změnit," dodává Gasly.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.