Ruský pilot zavzpomínal na časy u hlavní stáje Red Bullu, ve které ho před Velkou cenou Španělska vystřídal Max Verstappen a Katalánsku dokázal hned urvat své první vítězství.
V sezóně 2015 skončil Kvjat před svým tehdejším kolegou Ricciardem o tři body na sedmém místě. V letošním ročníku si proti Ricciardovi ve stejném autě zajel pouze čtyři závody, po kterých ztrácel 15 bodů. Pak byl po své domácí grand prix sesazen zpět do juniorského týmu.
"Samozřejmě že jsem s Danielem spolupracoval, je to špičkový jezdec a já se cítil, že jsem na tom podobně. Byl jsem sice méně konzistentní, možná jsem i méně rozuměl autu a neměl tolik zkušností," sdělil ruský pilot Autosportu.
Kvjat se z rozhodnutí vedení dlouho vzpamatovával a v jednu chvíli to vypadalo, že si v F1 už nezazávodí, proto bylo docela velkým překvapením, že ho italská odnož Red Bullu potvrdila i pro rok 2017. Jeho španělský parťák Carlos Sainz v sedmnácti společných závodech Kvjata letos doslova převálcoval.
Nakonec bodový poměr mezi Španělem a Rusem byl 46:25. A to Kvjat za Red Bull v Číně získal 15 bodů díky svému pódiovému umístění. Pokud srovnáme pouze společné závody za Toro Rosso, tak Sainz vyhrál v poměru 42:4.
"Carlos si prostě dokázal na auto lépe zvyknout. Po prvních třech závodech mu prý sedělo velmi dobře. Když jsem přišel do týmu já, tak jsem z toho byl úplně rozhozenej. On je výborný pilot a je konzistentní, takže jsem věděl, že bude těžké ho porazit. Když se do toho ale dostanu, tak je to velmi těsné. Jsem fakt nadšenej z příštího roku, protože to bude znovu zajímavé závodit proti Carlosovi," pokračoval Kvjat.
Současní jezdci Red Bullu - Max Verstappen a Daniel Ricciardo - mají smlouvy až do konce roku 2018, a tak na otázku, zda tyto kontrakty jsou překážkou, Kvjat odpověděl: "V roce 2017 se budeme snažit být co nejlepší. Red Bull má skvělé jezdce, ale i oni budou chtít být mistry světa. Budou se pak muset rozhodnout, je to zcela na nich."
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.