Ruský pilot zavzpomínal na časy u hlavní stáje Red Bullu, ve které ho před Velkou cenou Španělska vystřídal Max Verstappen a Katalánsku dokázal hned urvat své první vítězství.
V sezóně 2015 skončil Kvjat před svým tehdejším kolegou Ricciardem o tři body na sedmém místě. V letošním ročníku si proti Ricciardovi ve stejném autě zajel pouze čtyři závody, po kterých ztrácel 15 bodů. Pak byl po své domácí grand prix sesazen zpět do juniorského týmu.
"Samozřejmě že jsem s Danielem spolupracoval, je to špičkový jezdec a já se cítil, že jsem na tom podobně. Byl jsem sice méně konzistentní, možná jsem i méně rozuměl autu a neměl tolik zkušností," sdělil ruský pilot Autosportu.
Kvjat se z rozhodnutí vedení dlouho vzpamatovával a v jednu chvíli to vypadalo, že si v F1 už nezazávodí, proto bylo docela velkým překvapením, že ho italská odnož Red Bullu potvrdila i pro rok 2017. Jeho španělský parťák Carlos Sainz v sedmnácti společných závodech Kvjata letos doslova převálcoval.
Nakonec bodový poměr mezi Španělem a Rusem byl 46:25. A to Kvjat za Red Bull v Číně získal 15 bodů díky svému pódiovému umístění. Pokud srovnáme pouze společné závody za Toro Rosso, tak Sainz vyhrál v poměru 42:4.
"Carlos si prostě dokázal na auto lépe zvyknout. Po prvních třech závodech mu prý sedělo velmi dobře. Když jsem přišel do týmu já, tak jsem z toho byl úplně rozhozenej. On je výborný pilot a je konzistentní, takže jsem věděl, že bude těžké ho porazit. Když se do toho ale dostanu, tak je to velmi těsné. Jsem fakt nadšenej z příštího roku, protože to bude znovu zajímavé závodit proti Carlosovi," pokračoval Kvjat.
Současní jezdci Red Bullu - Max Verstappen a Daniel Ricciardo - mají smlouvy až do konce roku 2018, a tak na otázku, zda tyto kontrakty jsou překážkou, Kvjat odpověděl: "V roce 2017 se budeme snažit být co nejlepší. Red Bull má skvělé jezdce, ale i oni budou chtít být mistry světa. Budou se pak muset rozhodnout, je to zcela na nich."
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.