Ruský pilot zavzpomínal na časy u hlavní stáje Red Bullu, ve které ho před Velkou cenou Španělska vystřídal Max Verstappen a Katalánsku dokázal hned urvat své první vítězství.
V sezóně 2015 skončil Kvjat před svým tehdejším kolegou Ricciardem o tři body na sedmém místě. V letošním ročníku si proti Ricciardovi ve stejném autě zajel pouze čtyři závody, po kterých ztrácel 15 bodů. Pak byl po své domácí grand prix sesazen zpět do juniorského týmu.
"Samozřejmě že jsem s Danielem spolupracoval, je to špičkový jezdec a já se cítil, že jsem na tom podobně. Byl jsem sice méně konzistentní, možná jsem i méně rozuměl autu a neměl tolik zkušností," sdělil ruský pilot Autosportu.
Kvjat se z rozhodnutí vedení dlouho vzpamatovával a v jednu chvíli to vypadalo, že si v F1 už nezazávodí, proto bylo docela velkým překvapením, že ho italská odnož Red Bullu potvrdila i pro rok 2017. Jeho španělský parťák Carlos Sainz v sedmnácti společných závodech Kvjata letos doslova převálcoval.
Nakonec bodový poměr mezi Španělem a Rusem byl 46:25. A to Kvjat za Red Bull v Číně získal 15 bodů díky svému pódiovému umístění. Pokud srovnáme pouze společné závody za Toro Rosso, tak Sainz vyhrál v poměru 42:4.
"Carlos si prostě dokázal na auto lépe zvyknout. Po prvních třech závodech mu prý sedělo velmi dobře. Když jsem přišel do týmu já, tak jsem z toho byl úplně rozhozenej. On je výborný pilot a je konzistentní, takže jsem věděl, že bude těžké ho porazit. Když se do toho ale dostanu, tak je to velmi těsné. Jsem fakt nadšenej z příštího roku, protože to bude znovu zajímavé závodit proti Carlosovi," pokračoval Kvjat.
Současní jezdci Red Bullu - Max Verstappen a Daniel Ricciardo - mají smlouvy až do konce roku 2018, a tak na otázku, zda tyto kontrakty jsou překážkou, Kvjat odpověděl: "V roce 2017 se budeme snažit být co nejlepší. Red Bull má skvělé jezdce, ale i oni budou chtít být mistry světa. Budou se pak muset rozhodnout, je to zcela na nich."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.