Hamilton se rozpovídal o důležitosti vztahů mezi týmovými jezdci. Trojnásobný mistr dodává, že bude závodit proti komukoliv, ale prý jedině dobře fungující dvojice pilotů může zajistit ty nejlepší výsledky.
Fernando Alonso je v současné chvíli mimo hru a stáj McLaren se na sociálních sítí posledních pár dní chlubí prohlášením, kde španělský pilot mimo jiné říká, že by s týmem McLaren Honda rád získal titul a je to v současné chvíli jeho hlavní cíl. Stejně tak je na tom v současné době většina velkých jmen, se kterými Stříbrné šípy pro rok 2017 nemohou počítat.
Na druhou stranu je třeba dívat se ještě do vzdálenější budoucnosti. V roce 2018 už bude vše jinak. Smlouva bude končit jak Španělovi, tak třeba i Vettelovi u Ferrari.
Hamilton tvrdí, že by podobná rozhodnutí nemusela být pro tým úplně dobrá. Sám dodává, že je mu ve výsledku jedno, proti komu bude závodit, ale vyzdvihuje důležitost synergie mezi jezdci pro co nejlepší fungování stáje.
"Je důležité, kdo sedí v druhém autě. Je to důležité pro týmovou morálku. Historie ukázala, že to může mít zničující dopad, pokud jsou v týmu velcí rivalové. Já jsem u Mercedesu rád, samozřejmě jsme zažili pár horkých chvil, ale vše se zvládlo. Musíme se tak ujistit, že vše co děláme, je alespoň tak dobré jako doposud, neli lepší.
Já mám nějaké zkušenosti z minulosti, a proto bych týmu nedoporučoval sahat po určitých scénářích. Mně to může být ve výsledku vlastně jedno. Já budu závodit proti komukoli. Je to jejich rozhodnutí a mohou si zvolit, koho chtějí.
Přiveďte Fernanda. Přiveďte Vettela. Přiveďte sem, koho chcete. Já jsem proti Alonsovi jezdil ve své první sezóně a porazil jsem ho, takže si s ním starosti nedělám. Rád si zabojuji proti komukoliv z nich. Bylo by to ale to nejlepší pro tým? Asi ne.," okomentoval situaci britský pilot.
Hamilton také potvrdil, že tým s ním musí své rozhodnutí probrat. "Dle smlouvy si se mnou o tom musejí promluvit, až budou mít pět potenciálních kandidátů. Ve výsledku ale stejně já nerozhoduji."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.