Honda tvrdí, že smlouvu na dodávky pohonné jednotky pro rok 2018 potřebuje s druhým zákazníkem uzavřít nejpozději do května příštího roku.
Japonský výrobce by rád kromě McLarenu ve Formuli 1 zásoboval ještě další tým. Ve své evropské továrně v Milton Keynes pro to již má dostatečný prostor. Podle nových pravidel musí výrobci poskytnout své motory týmům, kterým se nepodařilo zajistit smlouvu. A jako první by k tomu musela přistoupit právě Honda, protože pohání nejmenší počet vozů ve startovním poli.
Pro sezónu 2017 již mají všechny týmy uzavřené smlouvy na dodávku motoru, ale jeden z nich zřejmě před dalším ročníkem k japonskému výrobci přestoupí. Neformální rozhovory o této spolupráci již byly zahájeny. A finální dohoda by podle sportovního ředitele Hondy, Jusuke Hasegawy, měla být stvrzena "kolem Velké ceny Monaka."
"To je doba, kdy Red Bull a Toro Rosso ohlásili, že tento rok budou využívat Renaulty. Pro nás jde o ten nejzazší okamžik, ale čím dříve se to dozvíme, tím lépe," říká pro Autosport Hasegawa, který chce vést konkrétní jednání z kraje příštího roku.
"Nyní diskutujeme o možnosti spolupráce a šanci na dodávky motorů, ale zatím k závaznému jednání nedošlo. Byl vyjádřen neformální zájem. Jsou velmi laskavi, že projevili určitou úroveň zájmu," cení si sportovní šéf Hondy.
"Zákazníci Mercedesu nemají velký záměr měnit své motory za Hondu. Musíme prokázat, že dokážeme udělat slušný pokrok ve výkonnosti motoru. Do té doby si nemyslím, že by nám mohli předložit konkrétní požadavek," uznává Hasegawa.
Na otázku, zda by jim druhý tým mohl pomoci s vývojem, odpovídá: "No, my také potřebujeme uhradit náklady. Je však velmi jasné, že můžeme zvýšit množství dat a šanci na odhalení poruchy."
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.