Honda tvrdí, že smlouvu na dodávky pohonné jednotky pro rok 2018 potřebuje s druhým zákazníkem uzavřít nejpozději do května příštího roku.
Japonský výrobce by rád kromě McLarenu ve Formuli 1 zásoboval ještě další tým. Ve své evropské továrně v Milton Keynes pro to již má dostatečný prostor. Podle nových pravidel musí výrobci poskytnout své motory týmům, kterým se nepodařilo zajistit smlouvu. A jako první by k tomu musela přistoupit právě Honda, protože pohání nejmenší počet vozů ve startovním poli.
Pro sezónu 2017 již mají všechny týmy uzavřené smlouvy na dodávku motoru, ale jeden z nich zřejmě před dalším ročníkem k japonskému výrobci přestoupí. Neformální rozhovory o této spolupráci již byly zahájeny. A finální dohoda by podle sportovního ředitele Hondy, Jusuke Hasegawy, měla být stvrzena "kolem Velké ceny Monaka."
"To je doba, kdy Red Bull a Toro Rosso ohlásili, že tento rok budou využívat Renaulty. Pro nás jde o ten nejzazší okamžik, ale čím dříve se to dozvíme, tím lépe," říká pro Autosport Hasegawa, který chce vést konkrétní jednání z kraje příštího roku.
"Nyní diskutujeme o možnosti spolupráce a šanci na dodávky motorů, ale zatím k závaznému jednání nedošlo. Byl vyjádřen neformální zájem. Jsou velmi laskavi, že projevili určitou úroveň zájmu," cení si sportovní šéf Hondy.
"Zákazníci Mercedesu nemají velký záměr měnit své motory za Hondu. Musíme prokázat, že dokážeme udělat slušný pokrok ve výkonnosti motoru. Do té doby si nemyslím, že by nám mohli předložit konkrétní požadavek," uznává Hasegawa.
Na otázku, zda by jim druhý tým mohl pomoci s vývojem, odpovídá: "No, my také potřebujeme uhradit náklady. Je však velmi jasné, že můžeme zvýšit množství dat a šanci na odhalení poruchy."
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.