Současný technický šéf stáje Williams považuje případnou ztrátu Bottase za zásadní. V dobrému přechodu na nová pravidla je prý potřeba ostřílených pilotů s dostatkem zkušeností v rámci jedné stáje.
Technický šéf Williamsu Pat Symonds, o kterém se spekuluje, že by ho mohl nahradit Paddy Lowe, kterému u Stříbrných šípů vyprší koncem roku kontrakt, považuje dlouhodobou spolupráci s jezdci za klíčovou.
Odchod Bottase by tak prý měl obrovský dopad na tým, jelikož v situaci, kdy se musejí na vozy implementovat takto zásadní změny, je třeba mít k dispozici zkušené matadory.
"Lidé často podceňují důležitost dlouhodobé práce s jedním týmem. Samotný jezdec je tím ten nejdůležitější potřebný prvek ke správnému analyzování dat a práci inženýrů. Můžete sice nahradit jednoho pilota za jiného, ale potřebujete nějaký odrazový můstek. Ten bude obzvláště potřeba v sezóně, která přináší tolik změn. A my budeme mít navíc Lance, který je nováčkem v F1. Udržení Bottase je klíčové. Pokud bychom o něj přišli, mělo by to zásadní dopad na celý tým," okomentoval situaci technický šéf Williamsu.
V současné době je právě Bottas asi hlavním kandidátem na post druhého pilota ve stáji Mercedes. Dle dosud nepotvrzených informací by ve Williamsu mohl finského pilota nahradit Pascal Wehrlein. Dokonce se mluví i o slevě ve výši 10 miliónů dolarů na motory, které německá automobilka Williamsu dodává.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.