Carlos Sainz jr. se ohlíží za letošní sezónou F1, kdy se Red Bull rozhodl povýšit jeho týmového kolegu Maxe Verstappena a povolat jej z Toro Rosso do svého "áčkového" týmu.
Vedení Red Bull se rozhodlo po Velké ceně Ruska kvůli rozdílům ve výkonnosti prohodit své piloty - zpět do Toro Rosso putoval místo mladého Holanďana Daniil Kvjat, jenž se pak zlepšil a své místo si tam pro příští sezónu zachránil.
Sainz byl pochopitelně zklamaný z toho, že si mateřský tým k sobě vytáhl Verstappena a ne jeho. To jej motivovalo k dobrým výsledkům - hned v dalším závodě ve Španělsku, kde Max zvítězil, dojel šestý, poté bodoval i v Monaku a v Montrealu. V Baku nedokončil, ale v dalších třech podnicích dojel třikrát na osmém místě. Šestý pak skončil před koncem sezóny v USA i v Brazílii.
"Snažil jsem se ukázat velkou sílu, šlo však samozřejmě o náročný okamžik, protože nikdo nemá rád, když je přehlížen. Lidé hovoří o tom, jak to bylo těžké pro Kvjata, ale zároveň si myslí, že to pro mě bylo snadné," hovoří Sainz o velkém zklamání které před svým domácím závodem prožíval.
"Neberou v potaz to, že to bylo těžké i pro mě, že jsem musel reagovat a najednou jsem musel Red Bull zaujmout. Řekl jsem si: 'Dokážu, že jste se mýlili,' a hned poté jsem odjel ty tři nejlepší závody v F1. V Baku dorazila smlouva a já jsem ji hned podepsal," vzpomíná španělský pilot.
"Šlo o velký obrat a dobrou reakci na velmi těžkou situaci. Pro mě by to najednou bylo celkem náročné, kdybych proti Kvjatovi neodvedl tak dobrou práci. Svou kariéru v F1 jsem mohl dostat do obtížné situace, takže jsem byl pod velkým tlakem a předvedl tu svou nejlepší úroveň," pokračuje Sainz, jenž skončil v šampionátu dvanáctý poté, co svého nového ruského kolegu během společného působení u Toro Rosso na body deklasoval 42:4!
"Vzpomínám si, že když se to přihodilo, tak jsem byl na cestě do Barcelony ke svému domácímu závodu. Byl tam tlak ze strany mého týmového kolegy a pro mě to byla téměř povinnost být před ním. Byl jsem pod velkým tlakem, ale najednou se pak vše v sezóně vyvíjelo perfektně, takže se jednalo o dobrý okamžik a něco, na co jsem velmi hrdý," dodává Sainz.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.