Carlos Sainz jr. se ohlíží za letošní sezónou F1, kdy se Red Bull rozhodl povýšit jeho týmového kolegu Maxe Verstappena a povolat jej z Toro Rosso do svého "áčkového" týmu.
Vedení Red Bull se rozhodlo po Velké ceně Ruska kvůli rozdílům ve výkonnosti prohodit své piloty - zpět do Toro Rosso putoval místo mladého Holanďana Daniil Kvjat, jenž se pak zlepšil a své místo si tam pro příští sezónu zachránil.
Sainz byl pochopitelně zklamaný z toho, že si mateřský tým k sobě vytáhl Verstappena a ne jeho. To jej motivovalo k dobrým výsledkům - hned v dalším závodě ve Španělsku, kde Max zvítězil, dojel šestý, poté bodoval i v Monaku a v Montrealu. V Baku nedokončil, ale v dalších třech podnicích dojel třikrát na osmém místě. Šestý pak skončil před koncem sezóny v USA i v Brazílii.
"Snažil jsem se ukázat velkou sílu, šlo však samozřejmě o náročný okamžik, protože nikdo nemá rád, když je přehlížen. Lidé hovoří o tom, jak to bylo těžké pro Kvjata, ale zároveň si myslí, že to pro mě bylo snadné," hovoří Sainz o velkém zklamání které před svým domácím závodem prožíval.
"Neberou v potaz to, že to bylo těžké i pro mě, že jsem musel reagovat a najednou jsem musel Red Bull zaujmout. Řekl jsem si: 'Dokážu, že jste se mýlili,' a hned poté jsem odjel ty tři nejlepší závody v F1. V Baku dorazila smlouva a já jsem ji hned podepsal," vzpomíná španělský pilot.
"Šlo o velký obrat a dobrou reakci na velmi těžkou situaci. Pro mě by to najednou bylo celkem náročné, kdybych proti Kvjatovi neodvedl tak dobrou práci. Svou kariéru v F1 jsem mohl dostat do obtížné situace, takže jsem byl pod velkým tlakem a předvedl tu svou nejlepší úroveň," pokračuje Sainz, jenž skončil v šampionátu dvanáctý poté, co svého nového ruského kolegu během společného působení u Toro Rosso na body deklasoval 42:4!
"Vzpomínám si, že když se to přihodilo, tak jsem byl na cestě do Barcelony ke svému domácímu závodu. Byl tam tlak ze strany mého týmového kolegy a pro mě to byla téměř povinnost být před ním. Byl jsem pod velkým tlakem, ale najednou se pak vše v sezóně vyvíjelo perfektně, takže se jednalo o dobrý okamžik a něco, na co jsem velmi hrdý," dodává Sainz.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.