Carlos Sainz jr. se ohlíží za letošní sezónou F1, kdy se Red Bull rozhodl povýšit jeho týmového kolegu Maxe Verstappena a povolat jej z Toro Rosso do svého "áčkového" týmu.
Vedení Red Bull se rozhodlo po Velké ceně Ruska kvůli rozdílům ve výkonnosti prohodit své piloty - zpět do Toro Rosso putoval místo mladého Holanďana Daniil Kvjat, jenž se pak zlepšil a své místo si tam pro příští sezónu zachránil.
Sainz byl pochopitelně zklamaný z toho, že si mateřský tým k sobě vytáhl Verstappena a ne jeho. To jej motivovalo k dobrým výsledkům - hned v dalším závodě ve Španělsku, kde Max zvítězil, dojel šestý, poté bodoval i v Monaku a v Montrealu. V Baku nedokončil, ale v dalších třech podnicích dojel třikrát na osmém místě. Šestý pak skončil před koncem sezóny v USA i v Brazílii.
"Snažil jsem se ukázat velkou sílu, šlo však samozřejmě o náročný okamžik, protože nikdo nemá rád, když je přehlížen. Lidé hovoří o tom, jak to bylo těžké pro Kvjata, ale zároveň si myslí, že to pro mě bylo snadné," hovoří Sainz o velkém zklamání které před svým domácím závodem prožíval.
"Neberou v potaz to, že to bylo těžké i pro mě, že jsem musel reagovat a najednou jsem musel Red Bull zaujmout. Řekl jsem si: 'Dokážu, že jste se mýlili,' a hned poté jsem odjel ty tři nejlepší závody v F1. V Baku dorazila smlouva a já jsem ji hned podepsal," vzpomíná španělský pilot.
"Šlo o velký obrat a dobrou reakci na velmi těžkou situaci. Pro mě by to najednou bylo celkem náročné, kdybych proti Kvjatovi neodvedl tak dobrou práci. Svou kariéru v F1 jsem mohl dostat do obtížné situace, takže jsem byl pod velkým tlakem a předvedl tu svou nejlepší úroveň," pokračuje Sainz, jenž skončil v šampionátu dvanáctý poté, co svého nového ruského kolegu během společného působení u Toro Rosso na body deklasoval 42:4!
"Vzpomínám si, že když se to přihodilo, tak jsem byl na cestě do Barcelony ke svému domácímu závodu. Byl tam tlak ze strany mého týmového kolegy a pro mě to byla téměř povinnost být před ním. Byl jsem pod velkým tlakem, ale najednou se pak vše v sezóně vyvíjelo perfektně, takže se jednalo o dobrý okamžik a něco, na co jsem velmi hrdý," dodává Sainz.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.