Sergio Peréz je už současnou situací značně frustrovaný. Rád by už totiž jezdil v některé z top stájí.
Pravdou je, že Checo letos zajel výbornou sezónu s dvojitou bednou a do týmové kasičky přidal o 31 bodů více než Nico Hülkenberg, který v příštím roce bude jezdit za Renault. Bohužel o mexického pilota nikdo nejeví zájem, z čehož je samotný Peréz značně rozmrzelý.
"Je to složité, někdy až frustrující. Dáváte do toho všechno, máte skvělé výsledky, ale většinou nedosáhnete na takové uznání, jaké byste si zasluhovali. Zajet ty výsledky, které jsem letos dokázal, nebylo vůbec snadné a pořád se najdou tací, kteří zpochybňují můj potenciál. Doufám, že příležitost jezdit v top týmu přijde brzy. Myslím si, že jsem na to připravený. Když jsem přešel v roce 2013 do McLarenu, tak jsem ještě neměl tolik zkušeností, jako mám teď. Teď je bezpochyby ten nejlepší čas, abych byl ve stáji schopné bojovat o titul," okomentoval situaci mexický pilot.
Mexický závodník zakončil letošní sezónu ve velkém stylu, kdy byl schopen v posledních 10 závodech dojet vždy na bodech a v deštivé Brazílii bral dokonce bramborovou medaili. Krom toho zajel i dvě třetí místa, a to v Monaku a při GP Evropy.
"Bezpochyby to byla moje nejlepší sezóna, co se týče mých výsledků a konzistence. Není úplně lehké bodovat v 10 závodech po sobě. Z pozic, ze kterých běžně startujeme, je velmi lehké přimotat se k nějaké kolizi, čímž bychom o ty body přišli. To akorát stvrzuje, že letošek byl opravdu mým nejlepším rokem v F1," dodal Mexičan.
Checo Peréz také okomentoval průběh sezóny. Ze začátku to prý nevypadalo vůbec dobře, ale nakonec se vše zlomilo a Force India skončila na pěkném 4. místě v Poháru konstruktérů za Mercedesem, Red Bullem a Ferrari.
"Začátek sezóny byl strašný. Byly jsme pomalí. Pamatuji si, když jsme v Barceloně použili náš aerodynamický balíček a byla to katastrofa. Na Williams jsme tenkrát ztráceli 8 desetin a na Toro Rosso zhruba půl vteřiny. Nebylo to vůbec snadné, ale postupně jsme se zlepšovali, až jsme nakonec skončili na celkovém čtvrtém místě," zakončil Peréz.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.