Sergio Peréz je už současnou situací značně frustrovaný. Rád by už totiž jezdil v některé z top stájí.
Pravdou je, že Checo letos zajel výbornou sezónu s dvojitou bednou a do týmové kasičky přidal o 31 bodů více než Nico Hülkenberg, který v příštím roce bude jezdit za Renault. Bohužel o mexického pilota nikdo nejeví zájem, z čehož je samotný Peréz značně rozmrzelý.
"Je to složité, někdy až frustrující. Dáváte do toho všechno, máte skvělé výsledky, ale většinou nedosáhnete na takové uznání, jaké byste si zasluhovali. Zajet ty výsledky, které jsem letos dokázal, nebylo vůbec snadné a pořád se najdou tací, kteří zpochybňují můj potenciál. Doufám, že příležitost jezdit v top týmu přijde brzy. Myslím si, že jsem na to připravený. Když jsem přešel v roce 2013 do McLarenu, tak jsem ještě neměl tolik zkušeností, jako mám teď. Teď je bezpochyby ten nejlepší čas, abych byl ve stáji schopné bojovat o titul," okomentoval situaci mexický pilot.
Mexický závodník zakončil letošní sezónu ve velkém stylu, kdy byl schopen v posledních 10 závodech dojet vždy na bodech a v deštivé Brazílii bral dokonce bramborovou medaili. Krom toho zajel i dvě třetí místa, a to v Monaku a při GP Evropy.
"Bezpochyby to byla moje nejlepší sezóna, co se týče mých výsledků a konzistence. Není úplně lehké bodovat v 10 závodech po sobě. Z pozic, ze kterých běžně startujeme, je velmi lehké přimotat se k nějaké kolizi, čímž bychom o ty body přišli. To akorát stvrzuje, že letošek byl opravdu mým nejlepším rokem v F1," dodal Mexičan.
Checo Peréz také okomentoval průběh sezóny. Ze začátku to prý nevypadalo vůbec dobře, ale nakonec se vše zlomilo a Force India skončila na pěkném 4. místě v Poháru konstruktérů za Mercedesem, Red Bullem a Ferrari.
"Začátek sezóny byl strašný. Byly jsme pomalí. Pamatuji si, když jsme v Barceloně použili náš aerodynamický balíček a byla to katastrofa. Na Williams jsme tenkrát ztráceli 8 desetin a na Toro Rosso zhruba půl vteřiny. Nebylo to vůbec snadné, ale postupně jsme se zlepšovali, až jsme nakonec skončili na celkovém čtvrtém místě," zakončil Peréz.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.