Sergio Peréz je už současnou situací značně frustrovaný. Rád by už totiž jezdil v některé z top stájí.
Pravdou je, že Checo letos zajel výbornou sezónu s dvojitou bednou a do týmové kasičky přidal o 31 bodů více než Nico Hülkenberg, který v příštím roce bude jezdit za Renault. Bohužel o mexického pilota nikdo nejeví zájem, z čehož je samotný Peréz značně rozmrzelý.
"Je to složité, někdy až frustrující. Dáváte do toho všechno, máte skvělé výsledky, ale většinou nedosáhnete na takové uznání, jaké byste si zasluhovali. Zajet ty výsledky, které jsem letos dokázal, nebylo vůbec snadné a pořád se najdou tací, kteří zpochybňují můj potenciál. Doufám, že příležitost jezdit v top týmu přijde brzy. Myslím si, že jsem na to připravený. Když jsem přešel v roce 2013 do McLarenu, tak jsem ještě neměl tolik zkušeností, jako mám teď. Teď je bezpochyby ten nejlepší čas, abych byl ve stáji schopné bojovat o titul," okomentoval situaci mexický pilot.
Mexický závodník zakončil letošní sezónu ve velkém stylu, kdy byl schopen v posledních 10 závodech dojet vždy na bodech a v deštivé Brazílii bral dokonce bramborovou medaili. Krom toho zajel i dvě třetí místa, a to v Monaku a při GP Evropy.
"Bezpochyby to byla moje nejlepší sezóna, co se týče mých výsledků a konzistence. Není úplně lehké bodovat v 10 závodech po sobě. Z pozic, ze kterých běžně startujeme, je velmi lehké přimotat se k nějaké kolizi, čímž bychom o ty body přišli. To akorát stvrzuje, že letošek byl opravdu mým nejlepším rokem v F1," dodal Mexičan.
Checo Peréz také okomentoval průběh sezóny. Ze začátku to prý nevypadalo vůbec dobře, ale nakonec se vše zlomilo a Force India skončila na pěkném 4. místě v Poháru konstruktérů za Mercedesem, Red Bullem a Ferrari.
"Začátek sezóny byl strašný. Byly jsme pomalí. Pamatuji si, když jsme v Barceloně použili náš aerodynamický balíček a byla to katastrofa. Na Williams jsme tenkrát ztráceli 8 desetin a na Toro Rosso zhruba půl vteřiny. Nebylo to vůbec snadné, ale postupně jsme se zlepšovali, až jsme nakonec skončili na celkovém čtvrtém místě," zakončil Peréz.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.