Nové monoposty v příští sezóně budou mnohem náročnější na ovládání. Podle jezdce Force Indie Sergia Péreze budou piloti po testovacím dnu za volantem zničeni.
Nová auta budou mít širší podlahu, křídla, pneumatiky a větší difuzory, což povede k větším rychlostem v zatáčkách i bočnímu přetížení. Časy na kolo by měly být až o pět sekund rychlejší. Testování s nimi začne 27. února v Barceloně a jezdce čeká fyzicky velmi náročná práce.
"Jsem si jistý tím, že když začneme testovat, všichni budou zničeni. Když přestanete jezdit a máte několikaměsíční přestávku mimo auto, tak je velmi náročné simulovat na stroji nebo při jakémkoliv tréninku stejnou sílu, která na vás působí ve voze," popisuje Pérez.
"Proto pokaždé, co usednete znovu do auta, bude váš krk znovu trpět. Nyní budou vozy mnohem rychlejší. Očekávám tedy, že si v únoru budou všichni stěžovat na krk. Ale do [prvního závodu v] Melbourne to už bude fajn," myslí si mexický pilot Force Indie.
O svém tréninkovém režimu říká: "Budu potřebovat trochu více svalů a všeho." Vzhled nových vozů na něj zapůsobil poté, co už viděl "nějaké výkresy" jejich zbraně pro rok 2017, není si ale jistý tím, jestli se s tím zlepší i celková show.
"Trochu si o podívanou dělám obavy, jaké budou závody a jak to s novými vozy bude náročné. Nevěřím, že to s nimi bude těžší. Budou fyzicky náročnější, ale to je něco, na co si všichni můžeme zvyknout. Uvidíme, jak těžké to s nimi bude," dodává Pérez.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.