Nové monoposty v příští sezóně budou mnohem náročnější na ovládání. Podle jezdce Force Indie Sergia Péreze budou piloti po testovacím dnu za volantem zničeni.
Nová auta budou mít širší podlahu, křídla, pneumatiky a větší difuzory, což povede k větším rychlostem v zatáčkách i bočnímu přetížení. Časy na kolo by měly být až o pět sekund rychlejší. Testování s nimi začne 27. února v Barceloně a jezdce čeká fyzicky velmi náročná práce.
"Jsem si jistý tím, že když začneme testovat, všichni budou zničeni. Když přestanete jezdit a máte několikaměsíční přestávku mimo auto, tak je velmi náročné simulovat na stroji nebo při jakémkoliv tréninku stejnou sílu, která na vás působí ve voze," popisuje Pérez.
"Proto pokaždé, co usednete znovu do auta, bude váš krk znovu trpět. Nyní budou vozy mnohem rychlejší. Očekávám tedy, že si v únoru budou všichni stěžovat na krk. Ale do [prvního závodu v] Melbourne to už bude fajn," myslí si mexický pilot Force Indie.
O svém tréninkovém režimu říká: "Budu potřebovat trochu více svalů a všeho." Vzhled nových vozů na něj zapůsobil poté, co už viděl "nějaké výkresy" jejich zbraně pro rok 2017, není si ale jistý tím, jestli se s tím zlepší i celková show.
"Trochu si o podívanou dělám obavy, jaké budou závody a jak to s novými vozy bude náročné. Nevěřím, že to s nimi bude těžší. Budou fyzicky náročnější, ale to je něco, na co si všichni můžeme zvyknout. Uvidíme, jak těžké to s nimi bude," dodává Pérez.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.