Lewis Hamilton letos nakonec v celkovém pořadí skončil na druhém místě za svým týmovým kolegou Nico Rosbergem. V Abú Zabí Britovi nepomohla ani zpomalovací strategie a nakonec mu na již bývalého parťáka scházelo 5 bodů.
Letošní sezóna byla pro Hamiltona jako horská dráha. Nico Rosberg navázal na konec sezóny 2015 a v prvních čtyřech závodech zvítězil. Pak přišla Barcelona, kde se oba mercedesy "vyautovaly" a nastal první klíčový zlom, kdy Lewis Hamilton během letní části náskok Rosberga smazal.
Rozhodující okamžik přišel pak v Malajsii, kde vedoucí Hamilton nedokončil závod kvůli problémům s pohonnou jednotkou a Rosberg se dostal do vedení o 23 bodů, které v Japonsku navýšil díky své výhře na bodů 33 (Hamilton skončil třetí)
V té chvíli do konce sezóny zbývaly jen tři závody v Americe (USA, Mexika a Brazílie) a závěrečné finále v Abú Zabí. Lewis už v té chvíli neměl co ztratit a mohl jen doufat v chybu Rosberga. Nakonec se žádné překvapení nestalo a byly to čtyři doubly pro Mercedes s tím, že Brit pokaždé skončil na nejvyšším stupínku. Pokud by platil ne moc oblíbený systém dvojitých bodů, který tu byl v poslední velké ceně v roce 2014, tak by se Lewis asi nakonec stal mistrem světa a Rosberg by pravděpodobně neukončil svou kariéru. Na "kdyby" se ale ve sportu nehraje.
Hamilton věří, že díky dramatickému průběhu letoška musel do závodění zapojit "více srdíčka" než kdy předtím. Bylo prý třeba více riskovat a jezdit na krev.
"Letos jsem do toho dal více srdíčka. Stálo přede mnou více výzev- někdy jsem začal první, propadl se na osmé místo a musel jsem si to vybojovat zpět. Musel jsem do toho jít více než v minulých letech, kdy jsem začal první a zmizel všem. Letos to tak vyžadovalo více srdíčka a kuráže, abych se mohl postavit všem těm výzvám," okomentoval sezónu Hamitlon.
Trojnásobný mistr světa hodnotí letošní sezónu skrze pozitivně. Přeci jen se mu podařilo získat 12 pole position a vyhrát 10 velkých cen z celkových 21. Do toho přidal i své 50. vítězství v kariéře při Velké ceně Spojených států amerických.
"Nerad se ohlížím zpět, ale vždy se snažím vzít ze všeho hlavně to pozitivní a z negativ se pak poučit - letos jich bylo dost. Dokázal jsem ale získat více pole position a vítězství, což je super. Pro tým to byl velmi úspěšný rok. Dokázal jsem se zase jezdecky posunout a vytvořit si skvělé pouto s mými chlapi v týmu. To mi dodává sílu pro příští rok. Zatím se ještě rok 2017 moc neřeším, ale brzy se na to začnu více soustředit. Těším se na to," zakončil britský pilot.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.