Manažer Flavio Briatore popírá, že by měl jeho svěřenec přestoupit z McLarenu k Mercedesu na místo uvolněné Nicem Rosbergem.
Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff minulý týden uvedl, že stáj jejich kalibru musí zvažovat angažování takové hvězdy, jakou je Fernando Alonso. Ten má však s McLarenem na rok 2017 ještě platnou smlouvu, kterou hodlá dodržet.
"Proč je pokaždé zmiňován Fernando, když se někde uvolní místo? Existuje smlouva a my ji budeme respektovat," uvádí Briatore, jenž Alonsa zastupuje, pro italská média.
Španělský jezdec byl ihned po překvapivém oznámení Rosberga minulý týden s Wolffem v kontaktu. K jeho vyvázání ze smlouvy zřejmě nikdy nedojde - částečně za to může i jeho problematický vztah s Lewisem Hamiltonem v dobách společného působení u McLarenu či zapojení do skandálu Spygate.
Alonso sice svůj předchozí tým opustil v roce 2014 předčasně, když se odebral do Wokingu, podmínky však nyní podle Briatoreho nejsou stejné. "Situace je odlišná, s di Montezemolem jsme měli dohodu. Pokud v roce 2014 nevyhrajeme titul, budeme volní. Luca to dodržel. Je pravda, že nám Mattiacci nabídl prodloužení kontraktu o tři roky, ale to jsme odmítli," vypráví Briatore svou verzi historie.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.