Manažer Flavio Briatore popírá, že by měl jeho svěřenec přestoupit z McLarenu k Mercedesu na místo uvolněné Nicem Rosbergem.
Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff minulý týden uvedl, že stáj jejich kalibru musí zvažovat angažování takové hvězdy, jakou je Fernando Alonso. Ten má však s McLarenem na rok 2017 ještě platnou smlouvu, kterou hodlá dodržet.
"Proč je pokaždé zmiňován Fernando, když se někde uvolní místo? Existuje smlouva a my ji budeme respektovat," uvádí Briatore, jenž Alonsa zastupuje, pro italská média.
Španělský jezdec byl ihned po překvapivém oznámení Rosberga minulý týden s Wolffem v kontaktu. K jeho vyvázání ze smlouvy zřejmě nikdy nedojde - částečně za to může i jeho problematický vztah s Lewisem Hamiltonem v dobách společného působení u McLarenu či zapojení do skandálu Spygate.
Alonso sice svůj předchozí tým opustil v roce 2014 předčasně, když se odebral do Wokingu, podmínky však nyní podle Briatoreho nejsou stejné. "Situace je odlišná, s di Montezemolem jsme měli dohodu. Pokud v roce 2014 nevyhrajeme titul, budeme volní. Luca to dodržel. Je pravda, že nám Mattiacci nabídl prodloužení kontraktu o tři roky, ale to jsme odmítli," vypráví Briatore svou verzi historie.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.