Honda si dle slov svého sportovního ředitele Jusuke Hasegawy pro sezónu 2016 nestanovila dostatečně ambiciózní cíle.
Po první náročné sezóně, kdy její pohonné jednotce scházel výkon i spolehlivost, se zaměřila na svou největší slabinu - deficit v oblasti rekuperace energie. A i když McLaren letos poskočil z loňského 9. místa mezi konstruktéry na šesté a nasbíral třikrát více bodů, tak Honda lituje, že si nestanovila vyšší cíle.
"Samozřejmě jsme cíl měli. Ale abych byl upřímný, nebyl dostatečně velký nebo dobrý. Nebyli jsme totiž s naším cílem dost optimističtí. Myslím, že jiné týmy odvedly velmi dobrou práci," přiznává Hasegawa pro F1i.
Zlepšila se Honda před sezónou 2016 tolik, kolik doufala? "Z pohledu spolehlivosti ano. Ale jinak to vlastně nebyla pravda. V Barceloně jsem si myslel, že pokud bychom mohli dokončovat závody, pak bychom měli spoustu šancí na zisk bodů. Ale ve skutečnosti k tomu nedocházelo. Proto je tedy zřejmé, že potřebujeme najít více výkonnosti."
Japonská automobilka je ale rozhodně motivována k tomu, aby se zlepšovala i během příštího ročníku: "V Kanadě jsme nasadili novou turbínu, nové spalování v Silverstone a nový motor v Belgii. Při každém kroku jsem viděl pokrok."
"Měl jsem velkou radost z členů našeho týmu, protože mohli jasně vnímat, že mohli dosáhnout zlepšení, a výsledky jim poskytly určitou zpětnou vazbu," dodává sportovní ředitel Hondy.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.