Honda si dle slov svého sportovního ředitele Jusuke Hasegawy pro sezónu 2016 nestanovila dostatečně ambiciózní cíle.
Po první náročné sezóně, kdy její pohonné jednotce scházel výkon i spolehlivost, se zaměřila na svou největší slabinu - deficit v oblasti rekuperace energie. A i když McLaren letos poskočil z loňského 9. místa mezi konstruktéry na šesté a nasbíral třikrát více bodů, tak Honda lituje, že si nestanovila vyšší cíle.
"Samozřejmě jsme cíl měli. Ale abych byl upřímný, nebyl dostatečně velký nebo dobrý. Nebyli jsme totiž s naším cílem dost optimističtí. Myslím, že jiné týmy odvedly velmi dobrou práci," přiznává Hasegawa pro F1i.
Zlepšila se Honda před sezónou 2016 tolik, kolik doufala? "Z pohledu spolehlivosti ano. Ale jinak to vlastně nebyla pravda. V Barceloně jsem si myslel, že pokud bychom mohli dokončovat závody, pak bychom měli spoustu šancí na zisk bodů. Ale ve skutečnosti k tomu nedocházelo. Proto je tedy zřejmé, že potřebujeme najít více výkonnosti."
Japonská automobilka je ale rozhodně motivována k tomu, aby se zlepšovala i během příštího ročníku: "V Kanadě jsme nasadili novou turbínu, nové spalování v Silverstone a nový motor v Belgii. Při každém kroku jsem viděl pokrok."
"Měl jsem velkou radost z členů našeho týmu, protože mohli jasně vnímat, že mohli dosáhnout zlepšení, a výsledky jim poskytly určitou zpětnou vazbu," dodává sportovní ředitel Hondy.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.