Technický ředitel Williamsu Pat Symonds od nováčka v týmu Lance Strolla v jeho první sezóně ve Formuli 1 očekává chyby.
Osmnáctiletý Kanaďan, jehož příští rok čeká v Austrálii debut v F1 s Williamsem, vytvoří jezdeckou dvojici s Valtterim Bottasem. Na roštu bude nejmladším jezdcem, navíc do královské disciplíny motorsportu postupuje přímo z Formule 3.
Symonds proto očekává, že se během roku bude hodně učit a že to Williams možná bude bolet: "Samozřejmě, že bude dělat chyby a my budeme opravovat auta. Tyto věci se stávají, jsou součástí procesu.
"Pokud se podíváte na jeho kariéru ve Formuli 3, tak v roce 2015 v ní měl několik nehod. Ta v Monze byla obrovská," poukazuje technický ředitel v rozhovoru pro Reuters na výkony mladého Strolla, které občas provázely havárie.
Letos v evropské F3 ale dominoval, když na cestě k titulu vyhrál 14 závodů. Jeho otec Lawrence mu letos zaplatil přípravu ve starším monopostu Williamsu, s kterým si postupně projel okruhy šampionátu. I přes nedostatek zkušeností se špičkovou technikou ale Symonds nepochybuje o tom, že je Stroll dobrou volbou.
"Nevyhrál šampionát díky ničemu jinému, než díky velké schopnosti a vyspělosti. Kluk, který jezdil opravdu dobře v podstatě za všech podmínek. Závodil dobře, vedl na čele. Trochu se prodíral pole, jezdil dobře za mokra. Je fakt hodně dobrý," dodává Symonds.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.