Technický ředitel Williamsu Pat Symonds od nováčka v týmu Lance Strolla v jeho první sezóně ve Formuli 1 očekává chyby.
Osmnáctiletý Kanaďan, jehož příští rok čeká v Austrálii debut v F1 s Williamsem, vytvoří jezdeckou dvojici s Valtterim Bottasem. Na roštu bude nejmladším jezdcem, navíc do královské disciplíny motorsportu postupuje přímo z Formule 3.
Symonds proto očekává, že se během roku bude hodně učit a že to Williams možná bude bolet: "Samozřejmě, že bude dělat chyby a my budeme opravovat auta. Tyto věci se stávají, jsou součástí procesu.
"Pokud se podíváte na jeho kariéru ve Formuli 3, tak v roce 2015 v ní měl několik nehod. Ta v Monze byla obrovská," poukazuje technický ředitel v rozhovoru pro Reuters na výkony mladého Strolla, které občas provázely havárie.
Letos v evropské F3 ale dominoval, když na cestě k titulu vyhrál 14 závodů. Jeho otec Lawrence mu letos zaplatil přípravu ve starším monopostu Williamsu, s kterým si postupně projel okruhy šampionátu. I přes nedostatek zkušeností se špičkovou technikou ale Symonds nepochybuje o tom, že je Stroll dobrou volbou.
"Nevyhrál šampionát díky ničemu jinému, než díky velké schopnosti a vyspělosti. Kluk, který jezdil opravdu dobře v podstatě za všech podmínek. Závodil dobře, vedl na čele. Trochu se prodíral pole, jezdil dobře za mokra. Je fakt hodně dobrý," dodává Symonds.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.