Technický ředitel Williamsu Pat Symonds od nováčka v týmu Lance Strolla v jeho první sezóně ve Formuli 1 očekává chyby.
Osmnáctiletý Kanaďan, jehož příští rok čeká v Austrálii debut v F1 s Williamsem, vytvoří jezdeckou dvojici s Valtterim Bottasem. Na roštu bude nejmladším jezdcem, navíc do královské disciplíny motorsportu postupuje přímo z Formule 3.
Symonds proto očekává, že se během roku bude hodně učit a že to Williams možná bude bolet: "Samozřejmě, že bude dělat chyby a my budeme opravovat auta. Tyto věci se stávají, jsou součástí procesu.
"Pokud se podíváte na jeho kariéru ve Formuli 3, tak v roce 2015 v ní měl několik nehod. Ta v Monze byla obrovská," poukazuje technický ředitel v rozhovoru pro Reuters na výkony mladého Strolla, které občas provázely havárie.
Letos v evropské F3 ale dominoval, když na cestě k titulu vyhrál 14 závodů. Jeho otec Lawrence mu letos zaplatil přípravu ve starším monopostu Williamsu, s kterým si postupně projel okruhy šampionátu. I přes nedostatek zkušeností se špičkovou technikou ale Symonds nepochybuje o tom, že je Stroll dobrou volbou.
"Nevyhrál šampionát díky ničemu jinému, než díky velké schopnosti a vyspělosti. Kluk, který jezdil opravdu dobře v podstatě za všech podmínek. Závodil dobře, vedl na čele. Trochu se prodíral pole, jezdil dobře za mokra. Je fakt hodně dobrý," dodává Symonds.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.