Technický ředitel Williamsu Pat Symonds od nováčka v týmu Lance Strolla v jeho první sezóně ve Formuli 1 očekává chyby.
Osmnáctiletý Kanaďan, jehož příští rok čeká v Austrálii debut v F1 s Williamsem, vytvoří jezdeckou dvojici s Valtterim Bottasem. Na roštu bude nejmladším jezdcem, navíc do královské disciplíny motorsportu postupuje přímo z Formule 3.
Symonds proto očekává, že se během roku bude hodně učit a že to Williams možná bude bolet: "Samozřejmě, že bude dělat chyby a my budeme opravovat auta. Tyto věci se stávají, jsou součástí procesu.
"Pokud se podíváte na jeho kariéru ve Formuli 3, tak v roce 2015 v ní měl několik nehod. Ta v Monze byla obrovská," poukazuje technický ředitel v rozhovoru pro Reuters na výkony mladého Strolla, které občas provázely havárie.
Letos v evropské F3 ale dominoval, když na cestě k titulu vyhrál 14 závodů. Jeho otec Lawrence mu letos zaplatil přípravu ve starším monopostu Williamsu, s kterým si postupně projel okruhy šampionátu. I přes nedostatek zkušeností se špičkovou technikou ale Symonds nepochybuje o tom, že je Stroll dobrou volbou.
"Nevyhrál šampionát díky ničemu jinému, než díky velké schopnosti a vyspělosti. Kluk, který jezdil opravdu dobře v podstatě za všech podmínek. Závodil dobře, vedl na čele. Trochu se prodíral pole, jezdil dobře za mokra. Je fakt hodně dobrý," dodává Symonds.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.