Bývalý pilot Gerhard Berger si dokáže představit, že by se letošní mistr světa Nico Rosberg za pár let do Formule 1 znovu vrátil. Domácí život ho může začít nudit, podobně jako tomu bylo v případě jiných šampionů.
Rakušan se před letní přestávkou podílel na vyjednávání nové dvouleté smlouvy pro Nica Rosberga, ten však aktivní kariéru po zisku titulu na konci sezóny překvapivě ukončil.
"Za dva nebo tři roky si může říct: 'Už nechci sedět doma.' Dokážu si představit, že se začne nudit," popisuje pro ServusTV Berger, který v F1 vyhrál 10 velkých cen a během svého působení u Ferrari to dvakrát dotáhl v šampionátu na třetí příčku.
"Šance tam je, obzvlášť proto, že odešel tak mladý a na svém vrcholu. Nezáleží na tom, do čeho se pustí - pocitu z řízení těchto vozů a ze stání na pódiu jako vítěz se nic nevyrovná. I když Nico říká, že mu na tom nezáleží, tak si dokážu představit, že se za pár let začne nudit," pokračuje bývalý pilot F1.
Svůj výrok dokládá několika příklady z nedávné minulosti - poukazuje například na Kimiho Räikkönena a Michaela Schumachera, kteří sice sport opustili, ale po několika letech se opět vrátili. "Pro Nica to bude kvůli jeho [nízkému] věku obzvlášť těžké. Když jste ve věku, když už nemůžete dělat to, co jste dělali, pak je to jiné," myslí si Berger.
Rosberg se kromě závodění s nejrychlejšími vozy vzdává i lukrativní smlouvy s Mercedesem. Ta mu zaručovala příjem ve výši 15 milionů dolarů ročně (kolem 380 mil. Kč). Na druhou stranu může jít o znamení jeho psychické síly.
"Jde o doklad velmi silné osobnosti, když máte takovou smlouvu na dva roky se špičkovým autem. Pokud byste se potřebovali nadechnout, tak si mohl vybrat klidnější sezónu, a znovu zaútočit o rok později a vzít si peníze," dodává Berger.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.