Bývalý pilot Gerhard Berger si dokáže představit, že by se letošní mistr světa Nico Rosberg za pár let do Formule 1 znovu vrátil. Domácí život ho může začít nudit, podobně jako tomu bylo v případě jiných šampionů.
Rakušan se před letní přestávkou podílel na vyjednávání nové dvouleté smlouvy pro Nica Rosberga, ten však aktivní kariéru po zisku titulu na konci sezóny překvapivě ukončil.
"Za dva nebo tři roky si může říct: 'Už nechci sedět doma.' Dokážu si představit, že se začne nudit," popisuje pro ServusTV Berger, který v F1 vyhrál 10 velkých cen a během svého působení u Ferrari to dvakrát dotáhl v šampionátu na třetí příčku.
"Šance tam je, obzvlášť proto, že odešel tak mladý a na svém vrcholu. Nezáleží na tom, do čeho se pustí - pocitu z řízení těchto vozů a ze stání na pódiu jako vítěz se nic nevyrovná. I když Nico říká, že mu na tom nezáleží, tak si dokážu představit, že se za pár let začne nudit," pokračuje bývalý pilot F1.
Svůj výrok dokládá několika příklady z nedávné minulosti - poukazuje například na Kimiho Räikkönena a Michaela Schumachera, kteří sice sport opustili, ale po několika letech se opět vrátili. "Pro Nica to bude kvůli jeho [nízkému] věku obzvlášť těžké. Když jste ve věku, když už nemůžete dělat to, co jste dělali, pak je to jiné," myslí si Berger.
Rosberg se kromě závodění s nejrychlejšími vozy vzdává i lukrativní smlouvy s Mercedesem. Ta mu zaručovala příjem ve výši 15 milionů dolarů ročně (kolem 380 mil. Kč). Na druhou stranu může jít o znamení jeho psychické síly.
"Jde o doklad velmi silné osobnosti, když máte takovou smlouvu na dva roky se špičkovým autem. Pokud byste se potřebovali nadechnout, tak si mohl vybrat klidnější sezónu, a znovu zaútočit o rok později a vzít si peníze," dodává Berger.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.