Britská stanice SkySports si do svého posezónního studia pozvala britského pilota Joylona Palmera ze stáje Renault a šéfinženýra týmu Force India Otmara Szafnauera. Hlavním tématem samozřejmě byla situace u Mercedesu. Ta vypadá dost zoufale. Tým dokonce z recese na oficiální stránky umístil inzerát, ve kterém hledá pilota.
Joylon Palmer se z pozice aktivního jezdce rozpovídal o pocitech, které musí trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton po odchodu svého kolegy a rivala zažívat.
"Musí to být pro něj pěkně tvrdý, jelikož ho letos Nico porazil. Rád by se pomstil. To je pro Lewise určitě zklamání, ale na druhou stranu bude v lepší pozici, Nico byl bezpochyby těžký soupeř. Sice tým může získat třeba Alonsa či Buttona, ale budou v týmu noví. Lewis jezdí za Mercedes již několik let, navíc je skvělý pilot. Myslím si, že se bude cítit dost sebejistě, ale pořád někde v hlavě bude mít, že mohl Nika znovu porazit a to může být částečně frustrující pocit," okomentoval situaci Palmer.
Na Szafnauerovi pak bylo zhodnotit možnosti, které stáj v současné chvíli má. Šéfinženýr Force India prohlásil, že úplně nevěří, že by Mercedes získal Fernanda Alonsa, spíše by mu dávalo smysl, kdyby sedačku získal Jenson Button, který ale oznámil odchod a v současné době je v pozici záložního jezdce britského McLarenu.
"Možná Bottas nebo Wehrlein, ale může se stát, že to s nimi nevyjde. Pak je tu Jenson (Button), ten Lewise zná a je bývalým mistrem světa, má dost zkušeností a je dostupný - rozhodně více než třeba Alonso. Takže, proč ne?
Jsou tu čtyři jezdci, kteří dávali Hamiltonovi pěkně zabrat, a pro diváky tak zajištovali skvělou zábavu. Jsou to: Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Max Verstappen a Daniel Ricciardo. Ale nevypadá to, že by někdo z nich byl k dispozici, jejich týmy je nenechají odejít," řekl v televizi šéfinženýr týmu Force India.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.