Britská stanice SkySports si do svého posezónního studia pozvala britského pilota Joylona Palmera ze stáje Renault a šéfinženýra týmu Force India Otmara Szafnauera. Hlavním tématem samozřejmě byla situace u Mercedesu. Ta vypadá dost zoufale. Tým dokonce z recese na oficiální stránky umístil inzerát, ve kterém hledá pilota.
Joylon Palmer se z pozice aktivního jezdce rozpovídal o pocitech, které musí trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton po odchodu svého kolegy a rivala zažívat.
"Musí to být pro něj pěkně tvrdý, jelikož ho letos Nico porazil. Rád by se pomstil. To je pro Lewise určitě zklamání, ale na druhou stranu bude v lepší pozici, Nico byl bezpochyby těžký soupeř. Sice tým může získat třeba Alonsa či Buttona, ale budou v týmu noví. Lewis jezdí za Mercedes již několik let, navíc je skvělý pilot. Myslím si, že se bude cítit dost sebejistě, ale pořád někde v hlavě bude mít, že mohl Nika znovu porazit a to může být částečně frustrující pocit," okomentoval situaci Palmer.
Na Szafnauerovi pak bylo zhodnotit možnosti, které stáj v současné chvíli má. Šéfinženýr Force India prohlásil, že úplně nevěří, že by Mercedes získal Fernanda Alonsa, spíše by mu dávalo smysl, kdyby sedačku získal Jenson Button, který ale oznámil odchod a v současné době je v pozici záložního jezdce britského McLarenu.
"Možná Bottas nebo Wehrlein, ale může se stát, že to s nimi nevyjde. Pak je tu Jenson (Button), ten Lewise zná a je bývalým mistrem světa, má dost zkušeností a je dostupný - rozhodně více než třeba Alonso. Takže, proč ne?
Jsou tu čtyři jezdci, kteří dávali Hamiltonovi pěkně zabrat, a pro diváky tak zajištovali skvělou zábavu. Jsou to: Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Max Verstappen a Daniel Ricciardo. Ale nevypadá to, že by někdo z nich byl k dispozici, jejich týmy je nenechají odejít," řekl v televizi šéfinženýr týmu Force India.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.