Britská stanice SkySports si do svého posezónního studia pozvala britského pilota Joylona Palmera ze stáje Renault a šéfinženýra týmu Force India Otmara Szafnauera. Hlavním tématem samozřejmě byla situace u Mercedesu. Ta vypadá dost zoufale. Tým dokonce z recese na oficiální stránky umístil inzerát, ve kterém hledá pilota.
Joylon Palmer se z pozice aktivního jezdce rozpovídal o pocitech, které musí trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton po odchodu svého kolegy a rivala zažívat.
"Musí to být pro něj pěkně tvrdý, jelikož ho letos Nico porazil. Rád by se pomstil. To je pro Lewise určitě zklamání, ale na druhou stranu bude v lepší pozici, Nico byl bezpochyby těžký soupeř. Sice tým může získat třeba Alonsa či Buttona, ale budou v týmu noví. Lewis jezdí za Mercedes již několik let, navíc je skvělý pilot. Myslím si, že se bude cítit dost sebejistě, ale pořád někde v hlavě bude mít, že mohl Nika znovu porazit a to může být částečně frustrující pocit," okomentoval situaci Palmer.
Na Szafnauerovi pak bylo zhodnotit možnosti, které stáj v současné chvíli má. Šéfinženýr Force India prohlásil, že úplně nevěří, že by Mercedes získal Fernanda Alonsa, spíše by mu dávalo smysl, kdyby sedačku získal Jenson Button, který ale oznámil odchod a v současné době je v pozici záložního jezdce britského McLarenu.
"Možná Bottas nebo Wehrlein, ale může se stát, že to s nimi nevyjde. Pak je tu Jenson (Button), ten Lewise zná a je bývalým mistrem světa, má dost zkušeností a je dostupný - rozhodně více než třeba Alonso. Takže, proč ne?
Jsou tu čtyři jezdci, kteří dávali Hamiltonovi pěkně zabrat, a pro diváky tak zajištovali skvělou zábavu. Jsou to: Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Max Verstappen a Daniel Ricciardo. Ale nevypadá to, že by někdo z nich byl k dispozici, jejich týmy je nenechají odejít," řekl v televizi šéfinženýr týmu Force India.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.