Šéf závodní stáje Ferrari Maurizio Arrivabene je povzbuzen pokroky, které pozoruje po odchodu bývalého technického ředitele Jamese Allisona. Pro podporu svých slov vybírá dva podniky z druhé poloviny letošní sezóny.
Ten opustil tým v červenci a technické vedení po něm převzal šéf oddělení motorů Mattia Binotto. Aerodynamiku dostal na starost Enrico Cardile, který pracoval na projekt Ferrari GT.
I když se Scuderii nepodařilo vyhrát ani jeden závod a na předsezónní ambice bojovat s Mercedesem mohla zapomenout úplně, tak podle Arrivabeneho dokazuje pokrok kvalifikace v Japonsku nebo pódium v posledním závodě v Abú Zabí.
"Naše sezóna 2017 začala v srpnu s velkou změnou v technické oblasti. Lidé toho od Ferrari očekávají hodně - vítězství a úspěch, proto uděláme maximum, abychom toho dosáhli," říká Arrivabene.
"Od doby, kdy jsme ustanovili novou strukturu vedenou skvělým inženýrem, jako je Mattia Binotto, pozorujeme pozitivní příznaky, například v Japonsku a v Abú Zabí. Nebudu nic předpovídat, ale vím, že kluci pracují velmi tvrdě a všichni táhnou za jeden provaz," pokračuje šéf závodního týmu.
A prezident Ferrari Sergio Marchionne dodává: "Myslím, že srpen je počátkem nových základů našeho sportovního vedení. Musíme dát klukům čas - pracují velmi dobře a uvidíme, co nám přinesou. Věřím však, že tohle je řešení. Mattiovi Binottovi věřím kvůli tomu, co dokázal během své kariéry Ferrari, a tomu, co nyní dělá při vedení techniků."
Dosáhne Ferrari během zimy skutečného pokroku a bude příští rok konečně bojovat o titul? Velká změna technických pravidel jim k tomu otevírá prostor, v padoku se nicméně někteří lidé obávají toho, že opět zůstane jen u slov. Důvodem je podle nich způsob vedení závodní týmu a nedostatek odborníků na aerodynamiku, která v posledních sezónách představovala tradiční slabinu vozů z Maranella.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.