Pirelli by v příští sezóně rádo rozšířilo svůj testovací program na více týmů i okruhů. Letos na vývoji pneumatik spolupracovalo pouze s Ferrari, Mercedesem a Red Bullem.
Letos začala práce na širších pneumatikách až v srpnu ve Fioranu, pak pokračovala během dalších (celkem 24) dnů v Mugellu, Barceloně, Paul Ricard a v Abú Zabí. Tři týmy k tomu využívaly loňské monoposty upravené pro vyšší přítlak.
V roce 2017 bude moci Pirelli testovat nové pneumatiky pro sezónu 2018 již v únoru: "Formát se podobá tomu letošnímu. Rozdíl je v tom, že nebudeme mít upravené starší vozy, ale závodní auta. Proto očekávám, že bude k dispozici více týmů - čísla ještě nemáme, ale plán teď dokončujeme," uvádí Mario Isola, závodní manažer Pirelli.
"Testování nabídneme všem týmům a uvidíme, kdo k tomu bude dostupný. Jakmile budeme mít jejich seznam, sestavíme s FIA kalendář, abychom mohli rozdělit testy či stanovit, jak se budou při testech rovnoměrně střídat," pokračuje.
Pirelli s Mezinárodní automobilovou federací (FIA) a s týmy spolupracuje na stanovení dat a míst, kde se bude testovat. Náklady by ušetřilo, kdyby vždy zůstali pár dní na okruhu, kde se právě závodilo.
"Existuje spousta míst, ale stále se o nich diskutuje. Máme některé referenční okruhy, jako je například Barcelona či Paul Ricard pro pneumatiky do deště, a myslím si, že je znovu použijeme," říká Isola.
"Pokud to bude možné, tak možná zůstaneme na okruzích, kde jsme v neděli závodili - systémem podobným jako v testech během sezóny. Týmy už tam jsou, a pak byste měli od úterka dva či tři dny testů. Proto vyhodnocujeme také odlišné tratě," dodává zástupce Pirelli.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.