Pirelli by v příští sezóně rádo rozšířilo svůj testovací program na více týmů i okruhů. Letos na vývoji pneumatik spolupracovalo pouze s Ferrari, Mercedesem a Red Bullem.
Letos začala práce na širších pneumatikách až v srpnu ve Fioranu, pak pokračovala během dalších (celkem 24) dnů v Mugellu, Barceloně, Paul Ricard a v Abú Zabí. Tři týmy k tomu využívaly loňské monoposty upravené pro vyšší přítlak.
V roce 2017 bude moci Pirelli testovat nové pneumatiky pro sezónu 2018 již v únoru: "Formát se podobá tomu letošnímu. Rozdíl je v tom, že nebudeme mít upravené starší vozy, ale závodní auta. Proto očekávám, že bude k dispozici více týmů - čísla ještě nemáme, ale plán teď dokončujeme," uvádí Mario Isola, závodní manažer Pirelli.
"Testování nabídneme všem týmům a uvidíme, kdo k tomu bude dostupný. Jakmile budeme mít jejich seznam, sestavíme s FIA kalendář, abychom mohli rozdělit testy či stanovit, jak se budou při testech rovnoměrně střídat," pokračuje.
Pirelli s Mezinárodní automobilovou federací (FIA) a s týmy spolupracuje na stanovení dat a míst, kde se bude testovat. Náklady by ušetřilo, kdyby vždy zůstali pár dní na okruhu, kde se právě závodilo.
"Existuje spousta míst, ale stále se o nich diskutuje. Máme některé referenční okruhy, jako je například Barcelona či Paul Ricard pro pneumatiky do deště, a myslím si, že je znovu použijeme," říká Isola.
"Pokud to bude možné, tak možná zůstaneme na okruzích, kde jsme v neděli závodili - systémem podobným jako v testech během sezóny. Týmy už tam jsou, a pak byste měli od úterka dva či tři dny testů. Proto vyhodnocujeme také odlišné tratě," dodává zástupce Pirelli.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.