Ross Brawn se rozpovídal o budoucnosti pohonných jednotek a směru, kterým by se F1 mohla po roce 2020 ubírat. Je prý již nejvyšší čas začít tuto ještě relativně vzdálenou budoucnost řešit, aby nedošlo k znevýhodnění některých stájí.
F1 si musí uvědomit, co vlastně od pohonné jednotky chce. To, co jsme udělali během posledních pár let, nás přibližuje ke klasickým cestovním vozům. Je to taková revoluce, která se v současné době odehrává. Cestovní auta, která budou jezdit během pěti či deseti let ale budou naprosto odlišná.
Můžeme udržet technologický zázrak jménem F1, ale možná by nebylo od věci jít jinou cestou, než kterou si razí cestovní vozy. Pokud to neuděláme, tak bychom z logiky věci měli přejít na elektrický pohon.
Máme Formuli E a ta si tak nějak hledá své místo ve světě, ale pro mě F1 není jen ukázkou technologií, je to velká show. A jak to udržet? Možná je čas konečně si říct, že už jsme tu měli ten technologický zázrak, ale nyní je čas posunout se zase zpět k tomu, co vlastně chceme od závodního motoru, který musí být postaven na základě nějakých soudobých technologiích. Musíme si sednout s výrobci a týmy a dalšími zainteresovanými stranami a vyřešit, co bude po roce 2020. Možná to bude to stejné, co máme teď, jen s úpravami, aby motor nebyl tak nákladný a zbytečně složitý.
Současné motory jsou do jisté míry zázrak a díky nim byl vzbuzen zájem u některých výrobců. Pokud se už teď F1 začne zabývat rokem 2020, tak je dostatek času něco řešit bez toho, aniž by nějaký tým měl výhodu. Pokud se tedy udělá vše pořádně. Vždy potřebujete dva roky na to, abyste připravili motor. Koncem příštího roku vedení Formule 1 musí mít jasno, jak by měla vypadat pohonná jednotka v budoucnu.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.