Podle prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho bylo největším letošním problémem závodního týmu to, že propadl ve vývoji. Pokud nedojde příští rok k velkému zlepšení, tak by mohl o své piloty přijít.
Ferrari nevykročilo do sezóny špatně - Mercedesu bylo podstatně blíže než Red Bull a slibovalo, že ještě zrychlí. K tomu ale nedošlo: "Byli jsme mnohem konkurenceschopnější než na konci roku 2015. Není to tak, že bychom se zhoršili, ale ostatní se zlepšili. K tomu došlo z mnoha důvodů, kterým celkem dobře rozumíme."
"Náš technický ředitel James Allison měl osobní problémy a odešel, a já si myslím, že klukům, kteří jsou spolu teprve několik měsíců, musíte dát čas. V Mattia Binottu mám velkou důvěru, ale naším problémem byla aerodynamika, s kterou se u Ferrari historicky v posledních letech trápíme. Obzvlášť Red Bull letos odvedl báječnou práci a nechal nás za sebou," uznává Marchionne během akce Finali Mondiali v Daytoně.
Pokud se Scuderia nezlepší, tak podle něj riskuje, že o své piloty po příští sezóně přijde: "Oba piloti jsou pro rok 2017 pod smlouvou. Co se stane pak, to nevím. Ale myslím si, že bude hodně záležet na tom, jak zvládneme sezónu 2017."
V závěru se Marchionne vyjádřil k odchodu Rosberga, který v závěru minulého týdne otřásl světem F1: "Byl jsem překvapený, ale nečekám, že Mercedes bude bez něj oslaben. Spíše doufám, že Ferrari bude silnější."
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.