Podle prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho bylo největším letošním problémem závodního týmu to, že propadl ve vývoji. Pokud nedojde příští rok k velkému zlepšení, tak by mohl o své piloty přijít.
Ferrari nevykročilo do sezóny špatně - Mercedesu bylo podstatně blíže než Red Bull a slibovalo, že ještě zrychlí. K tomu ale nedošlo: "Byli jsme mnohem konkurenceschopnější než na konci roku 2015. Není to tak, že bychom se zhoršili, ale ostatní se zlepšili. K tomu došlo z mnoha důvodů, kterým celkem dobře rozumíme."
"Náš technický ředitel James Allison měl osobní problémy a odešel, a já si myslím, že klukům, kteří jsou spolu teprve několik měsíců, musíte dát čas. V Mattia Binottu mám velkou důvěru, ale naším problémem byla aerodynamika, s kterou se u Ferrari historicky v posledních letech trápíme. Obzvlášť Red Bull letos odvedl báječnou práci a nechal nás za sebou," uznává Marchionne během akce Finali Mondiali v Daytoně.
Pokud se Scuderia nezlepší, tak podle něj riskuje, že o své piloty po příští sezóně přijde: "Oba piloti jsou pro rok 2017 pod smlouvou. Co se stane pak, to nevím. Ale myslím si, že bude hodně záležet na tom, jak zvládneme sezónu 2017."
V závěru se Marchionne vyjádřil k odchodu Rosberga, který v závěru minulého týdne otřásl světem F1: "Byl jsem překvapený, ale nečekám, že Mercedes bude bez něj oslaben. Spíše doufám, že Ferrari bude silnější."
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.