Šéfka tradiční britské stáje Claire Williamsová pro Autosport řekla, že odchod Rona Dennise z pozice šéfa stáje McLaren je koncem jedné éry. Je to prý velká škoda, jelikož Dennis byl obrovským přínosem pro tento sport.
Ron Dennis v rámci stáje McLaren působil již od roku 1980. Za tu dobu se týmu podařilo získat 20 titulů mistra světa a jedná se o třetí nejúspěšnější stáj, co se počtu titulů v Poháru konstruktérů týče, hned po Ferrari a Williamsu.
Nyní ale nebyl Dennisovi prodloužen kontrakt pro příští rok, a nahradí jej Zak Brown. Ronnovi sice zůstává jeho 25% podíl v technologické skupině McLaren, ale již se nebude aktivně podílet na chodu společnosti.
Celou situaci nyní okomentovala i Claire Williamsová, která odchod Rona Dennise označila za konec jedné éry a z jejích slov vyplývá, že většinové rozhodnutí akcionářů nepovažuje za úplně rozumné.
"Je to velká škoda, jelikož on byl pro tento sport obrovským přínosem. McLaren a Williams bývali velcí rivalové, ale Ron a Frank si vždycky rozuměli. Je to konec jedné éry. Neznám žádné zákulisní podrobnosti, navíc mi do toho nic není, ale je velká škoda, že F1 přijde o někoho, jako je Ron.
Dneska se pořád řeší obměna generací v roli týmových šéfů, Rona by se to ale týkat nemělo. On dokázal vytvořit miliardový byznys s více jak 3500 zaměstnanci. Dělají cestovní auta, inovativní technolgie a navíc mají i jednu z nejúspěšnějších F1 stájí. Za tím vším stál Ron a přece mu to nemůžete jen tak vzít," uzavřela Williamsová pro Autosport.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.