Šéfka tradiční britské stáje Claire Williamsová pro Autosport řekla, že odchod Rona Dennise z pozice šéfa stáje McLaren je koncem jedné éry. Je to prý velká škoda, jelikož Dennis byl obrovským přínosem pro tento sport.
Ron Dennis v rámci stáje McLaren působil již od roku 1980. Za tu dobu se týmu podařilo získat 20 titulů mistra světa a jedná se o třetí nejúspěšnější stáj, co se počtu titulů v Poháru konstruktérů týče, hned po Ferrari a Williamsu.
Nyní ale nebyl Dennisovi prodloužen kontrakt pro příští rok, a nahradí jej Zak Brown. Ronnovi sice zůstává jeho 25% podíl v technologické skupině McLaren, ale již se nebude aktivně podílet na chodu společnosti.
Celou situaci nyní okomentovala i Claire Williamsová, která odchod Rona Dennise označila za konec jedné éry a z jejích slov vyplývá, že většinové rozhodnutí akcionářů nepovažuje za úplně rozumné.
"Je to velká škoda, jelikož on byl pro tento sport obrovským přínosem. McLaren a Williams bývali velcí rivalové, ale Ron a Frank si vždycky rozuměli. Je to konec jedné éry. Neznám žádné zákulisní podrobnosti, navíc mi do toho nic není, ale je velká škoda, že F1 přijde o někoho, jako je Ron.
Dneska se pořád řeší obměna generací v roli týmových šéfů, Rona by se to ale týkat nemělo. On dokázal vytvořit miliardový byznys s více jak 3500 zaměstnanci. Dělají cestovní auta, inovativní technolgie a navíc mají i jednu z nejúspěšnějších F1 stájí. Za tím vším stál Ron a přece mu to nemůžete jen tak vzít," uzavřela Williamsová pro Autosport.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.