Šéfka tradiční britské stáje Claire Williamsová pro Autosport řekla, že odchod Rona Dennise z pozice šéfa stáje McLaren je koncem jedné éry. Je to prý velká škoda, jelikož Dennis byl obrovským přínosem pro tento sport.
Ron Dennis v rámci stáje McLaren působil již od roku 1980. Za tu dobu se týmu podařilo získat 20 titulů mistra světa a jedná se o třetí nejúspěšnější stáj, co se počtu titulů v Poháru konstruktérů týče, hned po Ferrari a Williamsu.
Nyní ale nebyl Dennisovi prodloužen kontrakt pro příští rok, a nahradí jej Zak Brown. Ronnovi sice zůstává jeho 25% podíl v technologické skupině McLaren, ale již se nebude aktivně podílet na chodu společnosti.
Celou situaci nyní okomentovala i Claire Williamsová, která odchod Rona Dennise označila za konec jedné éry a z jejích slov vyplývá, že většinové rozhodnutí akcionářů nepovažuje za úplně rozumné.
"Je to velká škoda, jelikož on byl pro tento sport obrovským přínosem. McLaren a Williams bývali velcí rivalové, ale Ron a Frank si vždycky rozuměli. Je to konec jedné éry. Neznám žádné zákulisní podrobnosti, navíc mi do toho nic není, ale je velká škoda, že F1 přijde o někoho, jako je Ron.
Dneska se pořád řeší obměna generací v roli týmových šéfů, Rona by se to ale týkat nemělo. On dokázal vytvořit miliardový byznys s více jak 3500 zaměstnanci. Dělají cestovní auta, inovativní technolgie a navíc mají i jednu z nejúspěšnějších F1 stájí. Za tím vším stál Ron a přece mu to nemůžete jen tak vzít," uzavřela Williamsová pro Autosport.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.