Nevýkonný předseda stáje Mercedes Niki Lauda není současnou situací vůbec potěšen. Nico Rosberg prý nechal tým v nezáviděníhodné pozici, na kterou nebyl nikdo připraven
Odchod čerstvého mistra světa Nika Rosberga asi nikdo nečekal. Tento šok nejvíce pocítí právě Nikova stáj- Mercedes. Musí totiž vyřešit, kdo bude jezdit po boku Lewise Hamitlona v příštím roce. Niki Lauda tvrdí, že to není úplně ideální situace, jelikož tým je de facto nepřipraven.
"Nejvíce mě štve, že nám Nico říkal, že bude pokračovat, i kdyby šampionát nevyhrál. Mohl to třeba naznačit už v době, kdy podepisoval smlouvu. V tom případě bychom si připravili i plán B. Ale takhle nic nemáme. Dali jsme mu možnost vyhrát titul ve skvělém autě a pak nám řekne, že chce skončit. Máme tu teď po něm velkou díru a vypadáme jako blbci," okomentoval situaci trojnásobný mistr světa.
Dříve by se prý šampión snažil titul obhájit, to je prý vůbec to nejdůležitější. "Za mých časů bych chtěl jednoznačně titul obhajovat. Byla to výzva mít nejlepší auto a znovu porážet konkurenci. Vlastně, obhajoba titulu je nejdůležitější. Chtěl jsem být šampión jen proto, abych to mohl dokázat znovu. Nico se ale rozhodl vydat jinou cestou, vždycky to tak asi chtěl. Problémem je, že nám nikdy nedal žádné znamení. Proto je to také tak velké překvapení," zakončil Lauda.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.