Nevýkonný předseda stáje Mercedes Niki Lauda není současnou situací vůbec potěšen. Nico Rosberg prý nechal tým v nezáviděníhodné pozici, na kterou nebyl nikdo připraven
Odchod čerstvého mistra světa Nika Rosberga asi nikdo nečekal. Tento šok nejvíce pocítí právě Nikova stáj- Mercedes. Musí totiž vyřešit, kdo bude jezdit po boku Lewise Hamitlona v příštím roce. Niki Lauda tvrdí, že to není úplně ideální situace, jelikož tým je de facto nepřipraven.
"Nejvíce mě štve, že nám Nico říkal, že bude pokračovat, i kdyby šampionát nevyhrál. Mohl to třeba naznačit už v době, kdy podepisoval smlouvu. V tom případě bychom si připravili i plán B. Ale takhle nic nemáme. Dali jsme mu možnost vyhrát titul ve skvělém autě a pak nám řekne, že chce skončit. Máme tu teď po něm velkou díru a vypadáme jako blbci," okomentoval situaci trojnásobný mistr světa.
Dříve by se prý šampión snažil titul obhájit, to je prý vůbec to nejdůležitější. "Za mých časů bych chtěl jednoznačně titul obhajovat. Byla to výzva mít nejlepší auto a znovu porážet konkurenci. Vlastně, obhajoba titulu je nejdůležitější. Chtěl jsem být šampión jen proto, abych to mohl dokázat znovu. Nico se ale rozhodl vydat jinou cestou, vždycky to tak asi chtěl. Problémem je, že nám nikdy nedal žádné znamení. Proto je to také tak velké překvapení," zakončil Lauda.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.