Max Verstappen si z galavečeru Mezinárodní automobilové federace ve Vídni odnesl cenu pro osobnost roku a do své sbírky přidal i trofej za manévr roku.
Holandský jezdec, který ještě na začátku sezóny jezdil v Toro Rosso se vypracoval do pozice velkého "zvířete". Ve svém premiérovém závodě za Red Bull ve španělské Barceloně, kdy nahradil Kvjata, získal hned své první vítězství - jakožto nejmladší pilot v historii F1.
Od té doby přidal ještě 6 pódiových umístění a nakonec skončil těsně pátý za Vettelem v celkovém pořadí mistrosvství světa. Tyto výkony stačily hned na dvě ceny, které FIA udělovala v rámci galavečeru ve Vídni, kde se mimo jiné předával i pohár pro mistra světa. Ten si samozřejmě odvezl Niko Rosberg, který ale ještě před galavečerem nečekaně oznámil konec kariéry.
Nejdříve si Verstappen došel pro cenu v kategorii FIA osobnost roku, kterou získal již podruhé v řadě. Následně ještě získal cenu za manévr roku - předjetí Nika Rosberga v Brazilském deštivém maratonu.
Lewis Hamilton získal cenu pro druhého muže pořadí a Maxův stájový parťák Ricciardo si došel pro trofej za třetí místo. FIA promotérem roku se podruhé v řadě stala Velká cena Mexika.
VIDEO "A great season for me." Watch @Max33Verstappen collect two awards at the FIA Gala >> https://t.co/ovLEJiLNGJ pic.twitter.com/1Mxo42wzt6
— Formula 1 (@F1) December 3, 2016Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.