Niki Lauda hovoří o odchodu čerstvého mistra světa Nika Rosberga, který v pátek oznámil, že končí svoji aktivní jezdeckou kariéru.
Asi nikdo nečekal (krom Lewise Hamiltona, více zde), že mistr světa Nico Rosberg necelý týden po získání svého vytouženého titulu ukončí aktivní kariéru. K této šokující zprávě se nyní vyjádřil i nevýkonný předseda týmu Mercedes - Niki Lauda.
"Řekl nám to do telefonu pár hodin před veřejným oznámením. Nevzal jsem to moc dobře, nečekal jsem, vlastně vůbec nikdo v Mercedesu netušil, že toho má dost. Nejdříve jsem tomu nevěřil. Ptal jsem se ho, jestli nevtipkuje, ale je to bohužel pravda. Neuvěřitelné.
Když jsem já vyhrál první titul, tak jsem hned přemýšlel o tom, jak budu bojovat o druhý. To ale není Nikův případ. Rosbergovo rozhodnutí nás zanechalo v nepřipravené pozici a všichni jsou z toho úplně vedle," sdělil italským médiím Niki Lauda.
Na otázku, kdo nahradí Nika Rosberga, Lauda odpověděl: "Přišli jsme o šampióna, nejlepšího jezdce roku 2016. Nebude lehké najít náhradu, jelikož ti nejlepší jezdci jsou svázáni kontrakty u jiných stájí. Sáhnout po mladém jezdci je velký risk, jelikož nevíme, zda bude dostatečně schopný. Už se nám ale ozvala půlka startovního pole."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.