Lewis Hamitlon se vyjádřil o odchodu svého rivala Nika Rosberga z F1 po získání premiérového titulu minulý týden v Abú Zabí. Prý ho to moc nepřekvapilo.
Lewis Hamilton tvrdí, že ho Nikův odchod nijak nepřekvapil. Skončil prý v nejlepším a nyní se chce věnovat jiným věcem - primárně svým nejbližším.
"Bude tomuto sportu chybět, ale přeji mu vše nejlepší. Jsem si jistý, že to hodně lidem přijde jako velké překvapení. Já jsem asi jediný člověk, kterého to až tak nepřekvapilo. Znám ho již mnoho let, ale tohle je prostě závodění. Letos to bylo poprvé, co mě po 18 letech porazil, proto mě to až tak nepřekvapuje, že skončil. On má rodinu, které se teď může více věnovat a chce i další děti. F1 je prostě časově náročná.
Bude mi chybět naše rivalita? Určitě. Už když jsme byli mladí, tak jsme mluvili o tom, jak budeme oba mistři světa. Také jsme mluvili o tom, že budeme jezdit za stejný tým, což se stalo, když jsem nastoupil k Mercedesu. Je to docela zvláštní a bude mi příští rok v týmu chybět."
Lewis přiznává, že by raději s Nikem znovu bojoval i v příštím roce, aby mohl titul od svého týmového kolegy získat zpět. "Neřekl bych, že jsem nějak naštvaný. Samozřejmě je škoda, že mi nedovolí bojovat s ním o titul v příštím roce, ale je to jeho volba a já to respektuji. V nejlepším prostě přestal. Já pořád věřím ve své schopnosti a snažím se dělat, co jen zmůžu. Chci i nadále bojovat, miluju závodění a těším se na výzvu v příštím roce, kdy budu soupeřit s jinými piloty," sdělil médiím trojnásobný mistr světa.
Na otázku, zda se taky nechystá ukončit kariéru, Hamilton odpověděl: "Pořád mám závodění rád. Vyhrál jsem poslední 4 závody, takže to byl dobrý rok. Mercedesu toho dlužím strašně moc, jelikož mi dovolili dosáhnout skvělých výsledků. Jsem velmi pyšný na to, že mohu být součástí této značky a týmu. Těším se na naší sezónu, ale kdo ví, třeba i můj konec se už blíží."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.