Nico Rosbreg prozradil, že mu letos k titulu pomohly častější jízdy na motokárách. Formule 1 totiž moc příležitostí k vyžití se s monopostem nenabízí.
"Když jsem doma, tak se věnuji různým formám tréninku, abych se připravil. Veřejnost neví o všem, co dělám - některá tajemství úspěchu si rád ponechám pro sebe," říká Rosberg, který minulou neděli vybojoval svůj první titul mistra světa Formule 1.
"Dělám hodně různých věcí, zkouším alternativní věci, abych byl v té nejlepší formě, a to fungovalo. Vyplatilo se to. Tento rok jsem například jezdil hodně na motokárách, což jsem v minulosti nedělal, protože [v F1] toho moc nejezdíme. Procvičování této dovednosti mi opravdu pomohlo," pokračuje pilot Mercedesu.
Co podle něj bylo v sezóně klíčovým momentem pro zisk titulu? "Zlomovým okamžikem pro mě byla Suzuka, kdy jsem najednou vedl o 33 bodů. Znamenalo to, že jsem měl vše ve svých rukou a mohl jsem si to jen prohrát. Tehdy jsem se dostal pod tlak, protože to získalo reálné obrysy - šance na vítězství šampionátu byla reálná."
"Média také, mají moc, a i když se co nejvíce snažím zůstat v ústraní, tak na otázky odpovídat musím. Je to výzva a neučil jsem se tím samozřejmě procházet. Myšlení je obrovskou součástí sportu. Našel jsem si během sezóny svou cestu, vlastně již v počáteční fázi, abych zůstal v daném okamžiku a nemyslel moc na velké věci.
Dětský sen je ohromný, může to na vás příliš dolehnout a touha dostat se blíž a blíž je obrovská. Proto je lepší se od toho držet dále, a to v mém případě dobře fungovalo," dodává Rosberg.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.