Nový šampion formulové série GP2 Pierre Gasly může podle Red Bullu stále skončit ve Formuli 1, přestože na něj pro příští sezónu místo nezbylo.
Gasly vybojoval svůj titul v GP2 minulý týden v Abú Zabí, týmy F1 však letos mladíky z této série přehlídly. Šanci jim nedá ani Toro Rosso, které už prodloužilo smlouvy s Daniilem Kvjatem a Carlosem Sainzem, jr.
Francouz patří do programu Red Bullu pro mladé jezdce od roku 2013, kdy ovládl formulovou sérii Renault Eurocup, a testoval již s oběma jeho týmy. Tento rok se podílel také na vývoji pneumatik Pirelli pro sezónu 2017 s vozem RB11.
"Gasly letos odvedl skvělou práci, je to příjemné vidět, jak vyhrál šampionát GP2. V testech pro nás letos odvedl důležitou vývojovou práci. V F1 pro něj momentálně není místo, je však nejstarším členem juniorského týmu a my si jej necháváme proto, že si jej extrémně ceníme. Ať už bude jeho budoucnost jakákoliv, F1 může být stále její součástí," říká šéf Red Bullu Christian Horner.
Gaslyho budoucnost spočívá v rukou odborného poradce Helmuta Marka, jenž má na starosti juniorský program Red Bullu. "Řekl jsem Helmutovi, že mým jediným cílem je dostat se do F1. Vždy o to budu moc usilovat, vždy však potřebujete šanci. Uvidíme, jak to dopadne - momentálně nevím. Má budoucnost je velmi otevřená, můžete si ale být jisti, že budu tlačit na všechno, abych se do F1 dostal," uvádí Gasly.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.